דלג אל

הצהרת נגישות

ילדים מתכננים פעילויות בעקבות ספר

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע תהליכי, ידע עולם, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות אישיות
סביבות למידה:
מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. שפה ואוריינות: כשירות לשונית, מכוונות לספר

אודות הפעילות

עילות בעקבות סיפור בגן היא חלק מתוכנית העבודה של הגננת. זהובית, מנהלת גן כלנית, מעודדת את הילדים לתכנן, לבחור, להחליט בעצמם כיצד יפעלו בעקבות סיפור. אפשרות זו מקדמת פעלנות ומביאה לידי ביטוי את העוגן המרכזי בתפיסת הגן העתידי- ביטוי אישי.

ביטוי אישי-טיפוח תרבות יזמית בה יש מרחב בטוח לצוות החינוכי ולילדי הגן להעלות רעיונות, לבטא רצונות וליישם יכולות אישיים.
נקיטת עמדה והשפעה על החברה ועל סביבת החיים, בפעולה יזמית, אחריות אזרחית ואכפתיות, חשיבה ביקורתית (ללא שיפוטיות), הקניית תחושת היכולת והאמונה ביכולתם להיות אזרחים משפיעים. מתוך: "מחשבות על הגן העתידי", באתר האגף לחינוך קדם יסודי.

 

להרחבה:

> מחשבות על הגן העתידי - מתוך האתר לחינוך קדם יסודי

בואו נדבר על זה

• מה הערך המוסף עבור ילדים כאשר הם מציעים, בוחרים ומחליטים על הפעילות שלהם בעקבות סיפור?

אולי תתעניינו גם ב...

חגיגת פורים בריאה
משרד החינוך בשיתוף התכנית הלאומית אפשרי בריא - משרד הבריאות, ממליצים על חגיגת פורים שמחה, בריאה ופעילה
מה נבנה היום בגן?
הרצאה במסגרת תוכנית למידה מרחוק "במה לגננת". המיזם עוסק בפיתוח מרכז הבנייה בגן, כמקום מעשיר ובעל משמעות לילדים מבחינה קוגניטיבית, חברתית, תחושתית ורגשית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.