דלג אל

הצהרת נגישות

מתווה לחינוך סביבתי

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע תהליכי, ידע עולם, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
סביבות למידה:
כל הגן, מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מדע וטכנולוגיה: חינוך סביבתי

אודות הפעילות

המתווה מיועד לשמש מסגרת שממנה כל גננת וגנן יגזרו את התוכנית המקומית של הגן למימוש החינוך הסביבתי והחינוך לקיימות לפי הצורך שלהם, של הילדים ושל הקהילה שבה מצוי הגן ולפי מה שמזמנת סביבת הגן.

מודל ההוראה מבוסס על הנחת היסוד כי חינוך סביבתי וחינוך לקיימות אינם מקצוע נפרד אלא משתלבים בתחומי הדעת השונים הנלמדים בגן.

תוכנית המתווה עוסקת הן ברמה הרעיונית הן ברמה היישומית בארבעה היבטים: ידע, מיומנויות, ערכים, התנהגויות. המאפיין הבולט ביותר במתווה זה הוא התוספת המשמעותית והמודגשת של ערך הפעולה, ההתנהגות והעשייה החברתית סביבתית.

המתווה מדגיש כי בכל הרמות וההיבטים חשוב לעסוק בנושאים הרלוונטיים לילדי הגן, נושאים הלקוחים מסביבתם הקרובה, מחיי המשפחה, הגן או הקהילה הקרובה.

אולי תתעניינו גם ב...

על החיים ועל המוות: שיחות עם ילדי הגן
מדוע חשוב להעלות את נושא המוות בשיחות עם ילדים? איך ניתן ורצוי לעשות זאת בצורה מיטבית? על כך בהרצאתו של דר' אהרון דיטשר, מרצה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת יר...
שיח ופעילות לציור "נערה עם פרח"
בעלון המלצה להתבוננות ושיח עם ילדי הגן מול יצירת האומנות "נערה עם פרח" של הצייר שמואל שלזינגר ופעילויות למשחקים יצירתיים בהשראת הציור
לך, לך, למדבר הדרכים יובילו
בגן רותם מתקיימת למידה מגוונת במרחבי הטבע המשלבת מפגש פיזי ואנושי עם המדבר הסובב אותו ועם אנשי הקהילה, בד בבד עם פיתוח תחושת פליאה ושייכות לטבע ולקהילה המקומית.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.