דלג אל

הצהרת נגישות

מאפיינים

הגן העתידי:
יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות אישיות, ידע מתחומי הליבה, קהילתיות, למידה במרחבי חיים, ידע עולם, ידע תהליכי
סביבות למידה:
מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה, חינוך לשלומות, חינוך לבריאות

אודות הפעילות

כתבה: מיכל טל, מדריכה ארצית לחינוך גופני לגיל הרך

ההקשר
טיול בקרבת הגן מאפשר להבחין במסלולים הקיימים במרחב. בזמן הטיול אפשר לבנות מסלולי תנועה מאתגרים באמצעות פריטי נוף הנקרים בדרך ולפי מאפייני הסביבה.

מטרות הפעילות לפי תוכנית הלימודים

  • בנושא חינוך לתנועה
    הילדים ישכללו את ההתמצאות במרחב (עמוד 99 בתוכנית).
    הילדים יתקדמו במסלולי תנועה שונים ויבינו את הקשר בין תכונות מסלול לבין תנועה המתאימה לו.
  • בנושא שלומות
    הילדים יתנסו בפעילות גופנית המעמיסה את משקל הגוף על העצמות (עמוד 128 בתוכנית).

מטרות הפעילות בטיול מסלול

  • הילדים יכירו את סוגי הקווים השונים וימחישו אותם בגופם ובתנועתם במרחב האישי והכללי.
  • הילדים ייצרו מסלולי תנועה מקווים שונים ויתייחסו אליהם בתנועה.
  • הילדים יתנסו במשחקים תנועתיים המותאמים לקווים ולמסלולים שונים.

תיאור הפעילות
יוצאים לטייל בסביבה הקרובה של הגן. בטיול ייצרו הילדים מסלולים תנועתיים מאתגרים לפי פריטי הנוף ויתקדמו בהם לפי תוואי הטיול. בעת ההתקדמות במסלולים אלו ישכללו הילדים את התנועות הבסיסות שלהם.

  1. הגננת תציע לילדים פעילות לפי מסלולים מותווים בנוף: ישר, מפותל, סגור ופתוח. למשל, על גרם מדרגות קו ישר, בין רהיטי רחוב קו מפותל סגור או פתוח וכדומה.
  2. הילדים יאספו פריטי נוף כמו אבנים, אצטרובלים וענפים שנשרו מבלי לפגוע בנוף הקיים וייצרו מהם מסלולים על שביל נקי ממפגעים.
  3. כשהמסלולים יהיו מוכנים יעברו ביניהם, יתבוננו בהם וישוחחו על כל סוג של מסלול, חומרי הבניין שלו ועוד.
  4. על המסלולים ימציאו פעילויות וצורות התקדמות על פי הפריטים המרכיבים את המסלול. למשל: עולים מדרגה כעשר פעמים על אותה המדרכה; מטפסים על גרם מדרגות בשתי רגליים צמודות; רצים בסיבובים סביב גומות של עצים.
  5. הילדים יעשו שימוש בפריטים המרכיבים את המסלול לאורכו: יזרקו אצטרובל ויתפסו אותו; יסדרו אבנים בשורה בעמידת ארבע; יסדרו מתחם מענפים יבשים וישחקו בו "ים יבשה".
  6. הילדים יעלו רעיונות למשחקון קבוצתי הקשור למסלול שבנו וישתפו בו את שאר החברים.


דגשים
- להקפיד על הבטיחות: אין להפוך אבנים גדולות או להרים פריט נוף כבד או חלוד!
- חשוב לשמור על ערכי הטבע והנוף הבנוי.
- בתום הפעילות יש להחזיר את הסביבה לקדמותה.

אולי תתעניינו גם ב...

פעילות במליאה ומעבר פעיל לחצר
הגננת אליה מדגימה שילוב יצירתי בין שני תחומי דעת: המתמטיקה והחינוך הגופני, בעת המעבר מפעילות מליאה לחצר הגן
القصَّة الشعبيَّة: مسار تعلّم. سرد قصّة الملك الحكيم ومن ثم تمثيلها- بستان المرح.
أطفالُ بستان المرح يبادرون إلى تمثيل القصَّة الشعبيَّة "حكاية الملك الحكيم" وعرضها أمام جمهور الأطفال، وطاقم العاملين في البستان.
دكان النجوم
ركن الدكان في البستان، تجربة ممارسة مهارات حياتية وتعلّمية عديدة.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.