דלג אל

הצהרת נגישות

ילדי הגן יוצרים ובונים מרחבי משחק

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי, יזמות ויצרנות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. כישורי חיים: מוקד האני, מוקד לוויסות וניהול רגשות, מוקד בין אישי

אודות הפעילות

ילדי גן ורד מקיבוץ אפק יוצאים מידי שבוע לבקר בחורשה הסמוכה לגן. בסרטון נראה את הילדים יוצרים ובונים בטכניקות מגוונות מרחבי משחק בשטח הפתוח של החורשה. ההתנסות החוזרת ביצירת מרחבי המשחק והחשיבה המשותפת משכללות את המיומנויות של הילדים בבנייה. במהלך הבנייה נוצרות הזדמנויות לשיתופי פעולה בין הילדים, חלוקת תפקידים ותקשורת חברתית עשירה. פעילות מעין זו אפשרית ליישום הן בחצר הגן והן במבנה.

ילדים הבונים בחורשה משתמשים בכל מה שהסביבה מזמנת- ענפים, זרדים עלים ועוד. צוות הגן מסייע לילדים ברעיונות ובהנגשת אביזרים נוספים כגון חבלים, בדים וכדומה. אלו מסייעים בבנייה הפיסית ומספקים הזדמנויות נוספות לשיח ודיאלוג בין ילדים.

אולי תתעניינו גם ב...

فِي جَعبَتِي حَقِيبَة نَقَّالة
اِسْتمْراريَّة التَّعَلُّم مَا بَيْن البسْتان - البيْتُ مِن خِلَال أَدوَات تِكْنولوجيَّة مُختلفَة تُرَاعِي اَلفُروق الفرْديَّة لَدى أَطفَال البسْتا
כמה ילדים יכולים לשבת על ספסלי הגן?
העיסוק בפתרון בעיות חשוב שייבנה על בסיס בעיות אמיתיות המתעוררות בגן. לדוגמה, בגן בירושלים החלה התארגנות לקראת הצגה.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.