דלג אל

הצהרת נגישות

שיעורי גאומטרייה כהזדמנות למתן מענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה הרגילה

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
מתמטיקה, פדגוגיה
פדגוגיות יעודיות:
אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, חשיבה ביקורתית, יצירתיות
מסגרות חינוכיות:
המחונן והמצטיין במסגרת ההטרוגנית
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
מאמר
פותח ע"י:
שרה גולן ושלומית זליכה
שפה:
עברית

שיעורי גאומטרייה כהזדמנות למתן מענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה הרגילה

תלמידים מחוננים או תלמידים בעלי כישרון מיוחד במתמטיקה מציבים בפנינו, המורים, אתגרים מיוחדים:

  • כיצד מתמודדים עם תלמידים המסיימים את המשימות במהירות רבה?
  • כיצד מתאימים חומרי לימוד לטיפוח אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה ולא כתרגול בלבד?
  • כיצד מטפחים יכולות ונותנים ביטוי לתלמידים המפתחים שיטות ומגוון דרכים שעדיין לא נלמדו בכיתה?
  • כיצד מטפחים סקרנות מתמטית?
  • כיצד מעודדים שאיפה למצוינות?

הוראת הגאומטרייה מעניקה הזדמנויות רבות לטיפוח סקרנות ומוטיבציה ואפשרות לאתגר את התלמידים האלה. כתבה זו מאירה זרקור על המאפיינים ועל הצרכים הייחודיים של התלמידים המחוננים והמצטיינים בכיתתנו ועל דרכים למתן מענה בלימודי הגאומטרייה, כחלק מהתצרף המורכב של כיתה הטרוגנית.

 

 

אולי תתעניינו גם ב...

מודל ההמבורגר הראשוני לכתיבה משכנעת
מודל המשמש להוראת כתיבת חיבורים עיוניים משכנעים בכיתות א-ב מבית היוצר של המרכז של ואן טסל-בסקה
קבוצת המחקר על חינוך היסטורי בסטנפורד – SHEG
איך אפשר לקדם חשיבה ביקורתית בהיסטוריה במחקר ובמעשה?
קונפליקט קוגניטיבי כאסטרטגיה ללמידה משמעותית
למידה מתרחשת בדרך כלל כתוספת ידע ומשמעות לידע קיים. מה קורה כאשר מתברר שכל מה שידענו לא-נכון?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.