דלג אל

הצהרת נגישות

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
אקולוגיה וחינוך סביבתי
פדגוגיות יעודיות:
PBL- למידה מבוססת פרויקטים
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
קורס
פותח ע"י:
זוהר נבון
שפה:
עברית

תלמידים מקימים מוזיאון פעיל בשדה הבר הסמוך לבית הספר

במסגרת תוכנית אמירים למצטייני בית הספר יצאה זוהר נבון עם תלמידיה לשדה הבר הסמוך לכיתה. התלמידים למדו על החי והצומח בשדה, כתבו מגדיר והנחו קבוצות של ילדי גנים ובית הספר בביקורים בשדה. הקורס הוא דוגמה ללמידה מחוץ לכיתה באמצעות פרויקט. הוצאת התלמידים לשדה עוררה סקרנות, שאילת שאלות ולמידה עצמאית, נוסף על היכרות בלתי אמצעית עם טבע ביישוב עירוני. פרויקט הקמת המוזיאון הפעיל בשדה חייב מיומנויות של פרזנטציה והדרכה.

עם התקדמות התוכנית הפכו התלמידים הבוגרים למנטורים של תלמידי אמירים הצעירים. כך הפך הקורס מפרויקט שנתי למודל של חונכות והנחיה בבית הספר. הקורס נלמד בבית הספר הראל באשקלון, בהנהלת סיגל אביב.

הסרטון הופק בעבור מאגר הידע מחוננט, בהובלת מדריכת אמירים אפרת אילוז-גורביץ, והוקרן בכנס הארצי לחינוך למצוינות של האגף למחוננים ולמצטיינים.

אולי תתעניינו גם ב...

הבלגה או תגובה: איך קוראים טקסט מעצבן?
איך מחנכים לסובלנות ולריבוי דעות? למשל על ידי קריאה מונחית של טקסט מקצועי מעצבן
הביטו, חשבו, שאלו
תבנית להנחיה של שלושה שלבי פעולה בעקבות תצפית: התבוננות, חשיבה ושאילת שאלות
מרחב מזמן למידה עצמאית בכיתה
המלצות ורעיונות להקמת מרחב מזמן בו יוכלו התלמידים המחוננים והמצטיינים ללמוד באופן עצמאי
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.