דלג אל

הצהרת נגישות

אומנות חוץ כיום

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
אומנות פלסטית, פיסול וציור
פדגוגיות יעודיות:
למידה רב-תחומית
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
אורנית גולדשטיין
שפה:
עברית

אומנות במרחב העירוני בעיר אילת

אומנות ברחוב היא אומנות
הקורס מפגיש את התלמידים עם גילויים שונים של אומנות רחוב – ממסדית ואנטי-ממסדית, ובעיקר עם הגרפיטי. מפגש זה משלב שיטוטים בעיר, תיעוד דוגמאות של התופעה בצילומים ולימוד עיוני של הנושא והשלכותיו. כך נבחנת התופעה על שלל היבטיה: גרפיים-אומנותיים ותרבותיים-חברתיים. בבחינה זו עולות שאלות מהותיות בנוגע לזיקה בין אומנות לממסד או למרידה בו, לזיקה בין מרחב תצוגה לאובייקט הטוען (או לא) למעמד אומנותי וכדומה.
הקורס משלב התנסות – שעיקרה שיטוט בעיר מתוך התמקדות ביחסי נוף או סביבה עירונית, צילומי דוגמאות, עריכת אלבומים לפי אמות מידה שונות – עם דיון עיוני בשאלות מהותיות בעזרת מקורות עיוניים מתאימים.

למידה מחוץ לכיתה
הלמידה מחוץ לכיתה מאפשרת התרשמות מיצירות בגודל טבעי, בהקשר האמיתי שבו הן מוצגות. היא מזמנת דיון עמוק הנוגע למקומו של הפרט במרחב הציבורי ומעודדת את התלמידים להתבונן סביב ולחקור תופעות שהם נתקלים בהן.
הקורס נלמד במסגרת מרכז המחוננים באילת. נכתב בעבור מאגר הידע מחוננט.

> אמנות חוץ כיום: מקרה פרטי העיר אילת

אולי תתעניינו גם ב...

אקדח בגינה
כיצד פועל אקדח השקיה רב-מצבים? יחידת לימוד זו מאפשרת חשיפה לעולם הטכנולוגי באמצעות מוצר שקיימים בו עקרונות מדעיים וטכנולוגיים שונים
הילד המחונן: מושגים מרכזיים בתאוריה של דברובסקי
מחוננים הם יותר מהאינטליגנציה שלהם. אילו מאפיינים רגשיים וחברתיים מתלווים למחוננות?
מה זה מזה?
מה זה מזה? מה זה ואיך נדע?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.