דלג אל

הצהרת נגישות

צילמתם? הבנתם! צילום מסורת ומודרנה ברחובות ירושלים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
אוריינות דיגיטלית, היסטוריה
פדגוגיות יעודיות:
יצירתיות, אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה
שלבי חינוך:
חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
רחל ארליך
שפה:
עברית

מתי כדאי לשלוח תלמידים לצלם מושג גדול?

איך מגדירים מושג גדול, מושג שהוא בעצם נושא שנתי, או ציר חשוב ביחידת לימוד? אפשר לפתוח מילון, אפשר לבקש אסוציאציות ואפשר לנצל את הטלפונים החכמים של התלמידים ולצאת לצלם.


"מסורת ומודרנה" הן הנושא המרכזי של לימודי ההיסטוריה בכיתה י' בבית הספר הממ"ד. כדי להרחיב את המושגים יצאנו לפעילות בשיעור הראשון של השנה. התלמידות התבקשו לצלם מסורת ומודרנה – שלוש עד חמש תמונות משלושה תחומים לפחות ולהגדיר באמצעותן מסורת ומודרנה. עם ההגדרות האלה פתחנו את השיעור ברחוב.

הצילומים העלו נקודות מבט חדשות ועוררו דיונים (האם דגל ישראל מבטא מסורת או מודרנה? מה לגבי שלט של רחוב הקרוי על שם רב ידוע? ומה בדבר תעודת כשרות?)

 


הפעילות נותנת מקום לעבודה עצמאית (ביחידים או בזוגות), משלבת בין הגדרה מילולית לביטוי חזותי (בסדר שהתלמידים בוחרים) ומזמנת דיון שיש בו אנליזה (פירוק המושג לגורמיו) וסינתזה (יצירת מושג מקיף ומדויק יותר).
קישור לפוסט בבלוג "אירועים מחוננים"

 


הפעילות פורסמה בפעם הראשונה במאגר הידע מחוננט.

> מסורת ומודרנה – הגדרת מושגי יסוד באמצעות צילום

אולי תתעניינו גם ב...

הגיגית
תוכנית "הגיגית" היא תוכנית רב-תחומית למחוננים בגיל התיכון אשר נבנתה על בסיס הרעיון הפדגוגי של "המושג הגדול"
סידור כל שמונה מספרים טבעיים עוקבים בקודקודי קובייה
האם אפשר לשבץ כל שמונה מספרים טבעיים עוקבים בקודקודי קובייה, כך שסכום המספרים בכל פאה שווה? אם כן, איך נוכיח זאת?
מתן מענה ייחודי בהקשר ההטרוגני לתלמידים מחוננים ומצטיינים בשיעורי המדע והטכנולוגיה
לשיעורי מדע וטכנולוגיה פוטנציאל ליצירת תהליכי הוראה מאתגרים לתלמידים מחוננים ומצטיינים. בכתבה מוצגים מאפייניהם של תלמידים אלו ומוצעות דרכים למתן מענה מותאם ל...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.