תלמידים מלמדים תלמידים

עובדים בצוות בדגש על תהליך ותוצר ובחיבור לכישורי שפה

עובדים בצוות בדגש על תהליך ותוצר ובחיבור לכישורי שפה

בית ספר "החשמונאים", רמת גן 
תלמידי כיתה ג' הכינו פעילות בנושא "עבודת צוות" והפעילו אותה עם תלמידים. התלמידים המשתתפים קיבלו צורות שונות וצבעוניות וציורים שונים. הם תכננו כצוות איזו תמונה ירצו להכין מכל מה שקיבלו, תוך התייחסות למאפייני עבודת הצוות. ואח"כ הכינו את התוצר יחד. הפעילות המשיכה בשיעור כישורי שפה, ע"י הכנת סיפור מהתמונות בקבוצות. לדוגמא: קבוצה שהכינה סיפור מתמונות תוך התמקדות בשיח מכבד ועבודת צוות בחיבור לשיעור מפתח הל"ב

מגלים את השוק

מגלים את השוק

בית ספר "אילן רמון", ירושלים
תלמידי כיתות ה' – ו' הכינו יריד "מגלים את השוק", שכלל פירות וירקות במגוון דרכי הגשה אטרקטיביות. היריד תוכנן ובוצע בעקבות חקר על חשיבות פרות וירקות לבריאות הגוף וזיהוי צורך לעודד אכילתם. כחלק מההערכות ליריד התלמידים ביקרו בשוק כדי להכיר לעומק את הפירות והירקות ולקבל רעיונות כיצד להנגיש אותם

מקיימים הפסקה פעילה לקראת שבועות

מקיימים הפסקה פעילה לקראת שבועות

בית ספר "החיטה ע"ש אהרונסון", זיכרון יעקב
תלמידי מועצת התלמידים תכננו פעילויות והפעילו את תלמידי בית הספר בהפסקה פעילה לקראת חג השבועות. הפעילות כללה: משחקי קופסה מותאמים לכל שכבות הגיל, פינת צביעה ומבוכים

מארחים תלמידים מבית ספר שכן בפעילות למידה ומשחק

מארחים תלמידים מבית ספר שכן בפעילות למידה ומשחק

בית ספר "בית הכרם", ירושלים
תלמידי כיתות ד' ארחו את תלמידי השכבה הדומה מבית ספר דרור. התלמידים תכננו את המפגש והיו שותפים גם בהפעלתו. המפגש כלל: שיעור "שישי ישראלי", במסגרתו בכל יום שישי לומדים כל תלמידי בית הספר מושגים הקשורים לעם ולמדינה, משחקים שהתלמידים בחרו וארוחה משותפת. התלמידים היו שמחים ונרגשים. המפגש הבא יערך בבית ספר דרור

ממחישים את העלייה לארץ ישראל באמצעות מסלול מכשולים

ממחישים את העלייה לארץ ישראל באמצעות מסלול מכשולים

בית ספר "אילן רמון", חדרה
התלמידים המשתתפים קבלו מידע על העליות לארץ ישראל, ענו על שאלות בנושא והתנסו במסלול מכשולים. הפעילות הופעלה על-ידי תלמידי כיתה ה'2, במסגרת יום פעילות "אני ישראלי" בסימן 70 שנה למדינה

דגים שמות אוניות ולומדים על ההעפלה

דגים שמות אוניות ולומדים על ההעפלה

בית ספר "אילן רמון", חדרה
תלמידי כיתה ה'2 הובילו יום פעילות "אני ישראלי" לכלל תלמידי בית הספר, בסימן 70 שנה למדינה. בפעילות זו התלמידים המשתתפים שמעו הסבר על ההעפלה, ענו על שאלה בנושא ודגו אוניות עם שמות הסירות באמצעות חכות

תלמידי כיתות ד' מפעילים את תלמידי בית הספר לקראת מצעד "הכי ישראלי"

תלמידי כיתות ד' מפעילים את תלמידי בית הספר לקראת מצעד "הכי ישראלי"

בית ספר "אפיקי הירדן", עמק הירדן
תלמידי כתה ד' מפיקים טקס ליום שיא בנושא 70 שנה למדינה. כהכנה, הם נכנסו לכל הכתות (א' עד ח'), מילאו עם הילדים דפים צבעוניים עם דברים שהילדים חושבים שהכי ישראלי בעיניהם ויצרו משפטים מה ישראלי בעיני הכתה. משפטים אלו ישולבו ביום השיא במצעד "הכי ישראלי". בתמונה, תלמידי כתה ד' מפעילים את תלמידי כתה א'

לומדים ומלמדים זהירות בדרכים בסימן חנוכה

לומדים ומלמדים זהירות בדרכים בסימן חנוכה

בית ספר "נווה עמרם", דימונה
תלמידים בבית ספר "נווה עמרם" מלמדים את חבריהם על זהירות בדרכים ויוצרים יחד את "חנוכיית הזהירות בדרכים". החנוכיות מוצגות בתערוכה

יוצרים חדר למידה חוויתי ומפעילים תלמידים ביום השואה

יוצרים חדר למידה חוויתי ומפעילים תלמידים ביום השואה

בית ספר "עופרים", ירושלים
תלמידי שכבת ו' בבית הספר יצרו חדר למידה חוויתי, לצורך למידת השואה באופן אחר. כל שכבה קיבלה ערכה המותאמת לרמת הגיל שלה. במשך השבוע נכנסו לחדר כל הכיתות במשך שעתיים עם נציגי כיתות ו', שהובילו את הלמידה וההפעלה. השיא היה עדות של ילדים ונכדי ניצולים.

מלמדים ומפעילים תלמידים בנושא גלישה בטוחה ברשת

מלמדים ומפעילים תלמידים בנושא גלישה בטוחה ברשת

בית הספר "הישראלי בית הכרם", ירושלים
שגרירי מפתח הל"ב תלמידי כיתה ה׳2 התחלקו לקבוצות והנחו פעילות בכיתות ד'-ו' בנושא גלישה בטוחה באינטרנט. במסגרת הפעילות השגרירים לימדו על זהירות ברשת, מהי התנהגות פוגענית- למשל שיימינג ברשת. השגרירים הסבירו, הקרינו סרטונים, ערכו חידון שהכינו וערכו דיון.

לומדים אדריכלות, מלמדים ילדים מאושפזים ויחד יוצרים מבנה אדריכלי

לומדים אדריכלות, מלמדים ילדים מאושפזים ויחד יוצרים מבנה אדריכלי

בית ספר "לאו בק", חיפה
ועדת "אדריכלים צעירים" לומדת אדריכלות ומלמדת את הילדים המאושפזים במרכז הרפואי בני ציון. יחד הם יוצרים מבנה אדריכלי

מכינים פעילויות ומפעילים בחיבור לזהירות בדרכים

מכינים פעילויות ומפעילים בחיבור לזהירות בדרכים

בית ספר "הר גילון", גילון
תלמידים בצוות "נאמני הסעות" הכינו פעילות לשכבות ג'-ד' בנושא זה"ב והפעילו את התלמידים

מלמדים על טו בשבט באמצעות משחקים

מלמדים על טו בשבט באמצעות משחקים

בית ספר "ויצמן", נהריה
חברי מועצת התלמידים היו שותפים לתכנון המשחקים, הכנתם
והפעלתם בכיתות לפי שכבות.
הם הפעילו את התלמידים במשחקים מלמדים לכבוד ט"ו בשבט

מפעילים סביב השיר "אני ואתה" בשפת הסימנים בדגש על ערך הסובלנות

מפעילים סביב השיר "אני ואתה" בשפת הסימנים בדגש על ערך הסובלנות

בית ספר "שיבולים", מודיעין
פעילות חונכות סביב ערך הסובלנות ובשילוב שיר של יום:
לומדים ושרים את השיר "אני ואתה" בשפת הסימנים

משגררים את ערך השונות

משגררים את ערך השונות

בית ספר "דורות", מודיעין
תלמידי כיתה ג' בבית הספר "דורות" משגררים את ערך השונות: מלמדים את ילדי כיתה א' על חשיבות קבלת השונה באמצעות יצירות ספרותיות ומשחקים שיצרו

משגרירים את ערך השונות ומתנסים בשפת הסימנים

משגרירים את ערך השונות ומתנסים בשפת הסימנים

בית ספר "אסיף", מודיעין
תלמידי ועדת ערכים, כיתות
ג'-ה', בבית הספר "אסיף" מלמדים את ערך השונות תוך למידה והתנסות בשפת הסימנים

חוגגים את חנוכה בסימן 70 שנה למדינה

חוגגים את חנוכה בסימן 70 שנה למדינה

בית ספר "מגדים", מעלה אדומים
תלמידי בית ספר "מגדים" משוחחים על ערכים סביב 70 שנה למדינה ומפעילים את חבריהם ביצירת חנוכיות המבטאות ערכים, הישגים וגאווה ישראלית.

מפעילים תלמידים במשחקים לחנוכה

מפעילים תלמידים במשחקים לחנוכה

בית ספר "גבעת טל", קרית אתא
תלמידי בית ספר "גבעת טל" מכינים משחקים לחנוכה ומפעילים את חבריהם במשחקים ובפעילות הקשורה לחנוכה

מפעילים תלמידים ויוצרים חנוכיות בסימן 70 שנה למדינה

מפעילים תלמידים ויוצרים חנוכיות בסימן 70 שנה למדינה

בית ספר "פולה בן גוריון", ירושלים
תלמידי בית ספר "פולה בן גוריון" מכינים מגוון פעילויות בנושא חנוכה, מפעילים את חבריהם בהפסקה בנושא - נקודות האור של החבר ומכינים יחד יצירות - חנוכיות בסימן 70 שנה. היצירות מוצגות בתערוכה

מפעילים ויוצרים חנוכיות בסימן 70 שנה למדינה

מפעילים ויוצרים חנוכיות בסימן 70 שנה למדינה

בית ספר "אבני חן", מודיעין
תלמידים בבית ספר "אבני חן" מפעילים את חבריהם ביצירת חנוכיות בסימן 70 שנה למדינה ומציגים אותן בתערוכה

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.