דלג אל

הצהרת נגישות

שמורת החולה

לכל הטיולים
שמורת החולה

אזור בארץ

גליל עליון.

על המסלול

השמורה בלב עמק החולה היא שריד משומר ומטופח מעמק החולה שיובש ברובו. המסלול מתחיל מהחניון, וסמוך לו נמצאים מרכז המבקרים ומצפור המאפשר תצפית על נופי השמורה ועל עמק החולה, ממזרח נשקף הגולן וממערב רכס הרי נפתלי. המסלול עובר על אחת מסוללות השמורה ולאורכו צמחיית גדות מגוונת כמו אשל הירדן, פטל וערבה. המסלול מתקדם מזרחה ומגיע אל גשר עץ ארוך הנקרא שביל הביצה. זהו שביל יפה העובר מעל למים שבתעלות בלב סבך של צמחיית קנה וגומא. במרכז השביל נמצא מסתור שאפשר לצפות ממנו על האגם ועל מגוון העופות שסביבו. המסלול נמשך עד מגדל התצפית הצופה אל השמורה וחזרה אל נקודת ההתחלה. המסלול חשוף.

נוף, טבע ונקודות חן

תצפית על הנופים הסובבים את השמורה. בתנאי ראות טובה אפשר לראות את מטולה שבצפון, הגולן שבמזרח והרי נפתלי שבמערב. מגוון הצומח הייחודי לאזור זה ומגוון בעלי חיים ובעלי כנף.

דגשים והמלצות

מסלול בדרגת קושי נמוכה המאפשר לבקר בשמורה ייחודית המסמלת חלק מעמק גדול ופורה שיובש בידי האדם, את אופיו ומאפייניו. מבחר בעלי חיים ועופות שהיו בעבר נותרו בעמק. מרתק במיוחד לראות בעלי הכנף למיניהם ובעיקר בעונת הנדידה. אין לרדת משביל הביצה המאפשר לצפות במגוון הצומח והחי שנותרו בשמורה. משך הליכה כשעתיים וחצי (כולל ביקור במרכז המבקרים). השמורה נסגרת ב-17:00. מועד כניסה אחרון: 13:30.

נושא המסלול

צומח וחי בעמק החולה, שמירת טבע, התערבות האדם בטבע, נדידת ציפורים.

אפיון המסלול

צומח מגוון, עולם עשיר של בעלי כנף וזווית מסוימת על המאבק לשמירת טבע.

שימו לב!

המידע המוצג במרחב זה הוא לצרכים פדגוגיים בלבד.

המלצה ללימוד תחומי דעת במסלול

מדע וטכנולוגיה

  • מאפייני חיים וצרכים לקיום יצורים בסביבה (כיתה ב')
  • המגוון בטבע: בעלי חיים (כיתה ב')
  • המגוון בטבע: סביבות חיים (כיתה ב')
  • השפעת האדם על הסביבה (קיימות) (כיתה ב')
  • מערכות אקולוגיות: מגוון בתי גידול (כיתה ח')
  • מערכות אקולוגיות: יחסי גומלין יצורים סביבה (כיתה ח')

גאוגרפיה - אדם וסביבה

  • ייחוד נופי (כיתות א'-י"ב)
  • איכות הסביבה (כיתות א'-י"ב)
  • התמודדות האדם עם תנאים פיזיים (כיתות א'-י"ב)
  • אדם וסביבה (כיתה ז')
  • תהליכים מחזוריים, פנימיים וחיצוניים בכדור הארץ, גאוספרה (כיתה ח')

מדעי כדור הארץ

  • יחסי גומלין בין מערכות כדה"א (בדגש השפעת התערבות האדם על המערכות) (קיימות) (כיתות י'-י"ב)

לימודי ארץ ישראל

  • צפון הארץ (כיתות י'-י"ב)
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הר הארבל – ואדי חמאם (מזרחי)
אזור בארץ: גליל תחתון
תחומי דעת קשורים: גאוגרפיה - אדם וסביבה, מדעי כדור הארץ
שמיר ומצפה גולני
אזור בארץ: רמת הגולן
תחומי דעת קשורים: היסטוריה, לימודי ארץ ישראל, מדע וטכנולוגיה
נחל עורבים
אזור בארץ: רמת הגולן
תחומי דעת קשורים: לימודי ארץ ישראל, מדע וטכנולוגיה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.