דלג אל

הצהרת נגישות

למקומות, היכון זוז! מפגש 1

שם המרצה:
לי היימליך
קהל יעד:
תלמידים
תחום דעת:
חינוך גופני, בריאות, מדע וטכנולוגיה
שכבות גיל:
ד-ו
שפה:
עברית
קוד שידור:
AC1379
למקומות, היכון זוז! מפגש 1

תיאור השידור

רוצים להתחיל את היום בפעילות גופנית קלה לביצוע בכיתה, בבית ובכל מקום וגם לקבל המלצות לאכילה בריאה?

הצטרפו אל לי היימליך לסדרת שידורים מהנה, פעילה ובריאה. בסדרה נלמד למה חשוב לאכול בריא ולעשות פעילות גופנית וגם נעשה תרגילים פשוטים בכיתה.

בשידור הראשון ילמדו התלמידים מהו כושר גופני ומדוע הוא חשוב כל כך לבריאות. אחר כך יקבלו המלצות לאכילה בריאה ויתחילו להתאמן בתרגילים פשוטים שמשפרים את הכושר הגופני בקלות ושאפשר לעשות בכל מקום.
אז למה אתם מחכים? הצטרפו עם כיתתכם לסדרת שידורים מהנה עִם לי היימליך!

הכנה לקראת השידור

  • הנחו את התלמידים להגיע לשידור בבגדי ספורט ובנעלי ספורט.
  • לפני השידור הזיזו את הכיסאות והשולחנות הצידה ואפשרו לתלמידים מרחב לפעילות גופנית בכיתה.

לפרטים נוספים על כל השידורים בסדרה לחצו כאן

תיאור המרצה

לי היימליך, מאמנת כושר.

הצעה לפעילות לאחר הצפייה בשידור

אתם מוזמנים לשחק בכיתה במשחק: "בריא או לא בריא".

הורידו את המסמך המצורף, הדפיסו אותו בכמה עותקים או הקרינו אותו על גבי הלוח.
חלקו את הכיתה לקבוצות וערכו ביניהן תחרות.

ההנחיה לתלמידים
במסמך שלפניכם מוצגים מאכלים מסוגים שונים. עליכם לציין לצד כל מאכל אם הוא בריא ולהסביר מדוע. שימו לב שלעיתים התשובות אינן חד משמעיות.
מוכנים? למקומות, היכון זוז!

בתום התחרות בקשו מהקבוצות להציג את תוצאותיהן וקיימו דיון בכיתה לגבי אופן המיון של כל קבוצה.

להורדת המסמך  

הצעה לפעילות בכיתה או בבית

הצעה לפעילות משותפת בכיתה או בבית

הצעה לפעילות 1

רוצים לבדוק אם אתם עושים פעילות גופנית מספקת?
תנו לתלמידים למלא את החידון הקצר.

הצעה לפעילות 2

לפניכם כמה מצבים מחיי היום-יום של כולנו.

  • צפייה במסכים
  • שיחת טלפון עם חבר/ה שגר/ה בשכונה
  • נסיעה ברכב לבית הספר
  • משחק בטלפון הסלולרי
  • נסיעה באוטובוס לסבתא ולסבא הגרים כמה רחובות מכם

בעבור כל פעילות חשבו איך תוכלו להיות פעילים יותר או הציעו פעילות חלופית שתגרום לכם להיות פעילים יותר ובריאים יותר.
לדוגמה, במקום לעלות במעלית – אפשר לעלות במדרגות. אם התלמידים גרים בקומה גבוהה, תוכלו לעלות כמה קומות במעלית, לטפס את שאר הקומות ברגל וכמובן לרדת ברגל. אפשר גם לצעוד בתוך המעלית.

הצעה לפעילות 3

מחקרים מוכחים שפעילות גופנית משפרת את פעילות המוח ואת מצב הרוח. צפו בקטע קצר עם פרופ' גל דובנוב-רז שמדבר על כך. 
לאחר הצפייה חשבו מתי אתם מרגישים מרוכזים יותר – כאשר אתם מגיעים לבית הספר באופניים, ברגל או ברכב? 
תוכלו לבחון את עצמכם בימים הקרובים ולהתנסות בדרכי הגעה שונות לבית הספר ולבדוק מהי השפעתן על יכולת הריכוז שלכם.

פרופ' גל דובנוב-רז הוא מנהל מרפאת ספורט, תזונה ואורח חיים בריא לילדים, בית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים, המרכז הרפואי שיבא, תל השומר.

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.