דלג אל

הצהרת נגישות

ביואתיקה – מה נכון וראוי לעשות בטיפול ובמחקר רפואי

לקטלוג הקורסים
תחום דעת:
רפואה
סוג הקורס:
מלווה למידה
מוכר לבגרות:
לא
שפה:
עברית
שכבות גיל:
ט, י, יא, יב
פלטפורמה:
קמפוס IL
משך הקורס:
14 שבועות | כ-4 שעות בשבוע
פותח ע"י:
אוניברסיטת חיפה

תיאור הקורס

ביואתיקה – מה נכון וראוי לעשות בטיפול ובמחקר רפואי
מרצה: פרופ' שי לין

הקורס יקנה ידע ויכולות בביואתיקה בהתבסס על 15 עקרונות האתיקה כפי שפורסמו ב'הצהרה האוניברסלית על ביואתיקה וזכויות האדם' של אונסק"ו. חומר ההוראה יהיה פרסומים באינטרנט של המרכז לבריאות משפט ואתיקה באוניברסיטת חיפה ומאמרים מדעיים העוסקים בביואתיקה. כל שיעור עוסק באחד מעקרונות ההצהרה. הסטודנטים יתבקשו לדון בתיאורי מקרים אמיתיים כפי שהתפרסמו בפרסומים של אונסק"ו לעיל, במאמרים וגם בפסקי דין העוסקים בביואתיקה, להציע תיאורי מקרים מהקהילה ולהציע רעיונות וביקורת המתייחסים הן לעקרונות הביואתיקה הן לפתרונות למעשה כפי שתוארו בספרי תיאורי המקרים. סטודנטים לתואר שני יתבקשו לפתח תוכנית מחקר אפשרית בביואתיקה.
בסיום הקורס יהיה על הסטודנטים לדעת לזהות נושאים אתיים ברפואה, טיפול במצבי בריאות ובמדעים. יהא עליהם לדעת לספק צידוק הגיוני להחלטות אתיות ולהיות מסוגלים ליישם עקרונות אתיים של ההצהרה האוניברסלית על ביואתיקה וזכויות אדם.

אולי תתעניינו גם ב...

מרושתים - איך עובד האינטרנט?
האם שאלתם את עצמכם פעם איך ההודעה ששלחתם ברשת, מגיעה לחברים שלכם בצד השני של העולם במהירות האור?בקורס תרכשו מושגים בסיסיים בעולם תקשורת המחשבים, כולל תהליכים...
פילוסופיה וחשיבה ביקורתית
מה נוכל ללמוד באמצעות חקירה פילוסופית שתסייע לנו לחשוב בבהירות ובהומור על דברים חשובים?קורס זה מציג עקרונות של חקירה פילוסופית וחשיבה ביקורתית שיעזרו לנו לענ...
חכה, פיתיון ודגים: גישות לחינוך החשיבה – ערבית صنَّارة الصّيد، الطُّعم والأسماك: نُهُج لتربية التفكير
ينظّم هذا المساق الأدبيات الغنيّة في التربية للتفكير وهو تيار ذو تأثير تربويّ كبير، فهو يقوم على تقسيم هذه الأدبيّات إلى ثلاثة نُهُج: نهج المهارات ونهج الميو...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.