דלג אל

הצהרת נגישות

פרויקט מהמם - מאה מ'

פרויקט מהמם - מאה מ'

הרעיון שלי 

אדם גלבוע, מורה ומחנך בקמפוס ביאליק רוגוזין בדרום תל אביב. אדם מספר: אני אדריכל בוגר בצלאל שעבר הסבה לחינוך. לקמפוס הגעתי בתור מחנך ומורה למתמטיקה, ואת המגמה פתחתי מתוך הבנה שנדרשת גישה שונה מעט בתוך המערכת. יש לנו ילדים מדהימים הצריכים מקום ודרך להביא את יכולותיהם ולהראות עד כמה הם מדהימים. בעבורי העיצוב הוא רק תירוץ לעידוד חשיבה ברמה גבוהה, אפשרות להעלות את הביטחון העצמי ולהתמודד עם קשיים ואתגרים.

להבחין באות מ"ם

תלמידי מגמת העיצוב התבקשו להבחין באות מ' במרחב היום-יומי שלהם ולצלם תמונות הממחישות את האות מ' עצמה. המטרה... 100 מ. 

הנחיות התרגיל היו פשוטות: לא הייתה הגבלה על סוג האות ובלבד שכל אחת תהיה שונה מהאחרת. התלמידים התמודדו עם ריבוי עבודות ואפשר היה להבחין בראייה חדשנית ויצירתית כשתמו צילומי הפונטים השונים.

התרגיל ככלי לפיתוח חשיבה יצירתית

בהיותנו מורים לעיצוב, עלינו לפתח בקרב התלמידים את היכולת לחשיבה ולראייה יצירתית. לפעמים חשיבה יצירתית באה לידי ביטוי ביכולת לזהות דבר קיים ולראות אותו בצורה חדשה. עלינו, המורים, לעודד ראייה והתבוננות במציאות חייהם ובסובב אותם בעין סקרנית וביקורתית, הומוריסטית וחדשנית.

האתגר העיצובי

במרוצת השנים התגלו אתגרים רבים בעבודה המשותפת. החשיפה לשפה חדשה ובלתי מוכרת, שפת העיצוב והאמנות, הקשתה על התלמידים בהבנת התרגילים. מיומנויות עשייה שמעולם לא תורגלו בהן בבית הקשו על העבודה, ופדגוגיה חופשית המקנה עצמאות וחשיבה אישית נתפסה לעתים מקום שהולכים בו לאיבוד. בעבורי הפער בין המובן מאליו לבין המציאות היה עמוק כתהום. ואולם עולמם העשיר והמורכב בתוספת הקשר האישי, הרצון והמסירות מובילים להצלחות ולהישגים.

כמה מילים על קמפוס ביאליק רוגוזין

הקמפוס שוכן בלִבן של שכונות דרום תל אביב ומאופיין בקהילת תלמידים מגוונת מיותר מ-51 מדינות המבטאת קשת רחבה של קהילות תרבות לאומיות, אתניות ודתיות. הקמפוס הוא בית ספר ישראלי רב-תרבותי הפועל במסגרת החינוך הממלכתי. מגמת העיצוב נפתחה לפני שלוש שנים במטרה לחשוף את התלמידים לשפה חדשה ולחשיבה בלתי שגרתית ולאפשר לכל תלמיד ביטוי אישי והתנסות חשיבתית ברמה גבוהה. המגמה בצמיחה והשנה תהיה השנה הראשונה שבה לבחינת הבגרות בה.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ואריאציות‭ ‬של‭ ‬הדגל‬‬‬‬‬‬
במסגרת תרגיל בחשיבה עיצובית אותו קבלו תלמידי כיתות יא' ויב' במגמת אומנויות העיצוב הם התבקשו להשתמש בדגל כנקודת מוצא ויזואלית לשם ביטוי אמירה אישית שלהם כאזרח...
הנדסת אנוש- התבוננות בכף היד
בפני התלמידים הוצב אתגר יוצא דופן: לעצב משחק המיועד לשיפור המוטוריקה של היד או למצוא פתרון לבעלי מוגבלות במוטוריקה של כף היד. כשדמיון ופתרון נפגשים
בעקבות חנוך פיבן
במסגרת שיעורי יסודות העיצוב של כיתה י בהנחיית דגנית קוחלי כהן. התבקשו התלמידים לאמץ דמות ידועה לנסח את אופייה ותדמיתה על פי האופן בו הם מבינים את מהותה ובאמצ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.