הגמרא במסכת בבא בתרא אומרת: "סדרן של נביאים – יהושע ושופטים, שמואל ומלכים..." כלומר, ישנו רק ספר אחד ושמו שמואל. החלוקה בין שמואל א לשמואל ב אינה מוכרת בחז"ל ואינה חלוקה יהודית. אם כך, פרק א בספרנו ממשיך בדיוק את הפרק האחרון בספר שמואל א עד שצריך לקוראם בנשימה אחת ממש.
לעיתים נדמה שהחלוקה בין שמואל א לשמואל ב גרמה לאיש שנס מן מהמערכה בגלבוע בשלהי שנת הלימודים הקודמת לרוץ כל החופש הגדול כאשר "בגדיו קרועים ואדמה על ראשו" ולהופיע בכיתה רק בתחילת שנת הלימודים הנוכחית.
אם כן, תפקידו של המורה בפתיח הוא להזכיר את הנלמד בספר שמואל א ולקשור לזה את הפרק שלנו. מובן שאם מסיבה כלשהי לא סיימה הכיתה את ספר שמואל א, יש לחזור וללמוד בקווים כלליים את המסגרת של הקרב האחרון של שאול בגלבוע, ואז לעבור לתחילת ספרנו. אפשר להרחיב מעט בתופעה הכללית של חלוקת התנ"ך לפרקים שהתחדשה בימי הביניים, חלוקה שממנה נגזרה גם חצייתם של ספרים "ארוכים" לשני חלקים (שמואל, מלכים, דברי הימים, עזרא ונחמיה). במסורת היהודית ישנם 24 ספרים בתנ"ך ולא 28.