דלג אל

הצהרת נגישות

ביואתיקה ושאלות עמ"ר (ערכים, מעורבות, רלוונטיות)

ביואתיקה ושאלות עמ"ר (ערכים, מעורבות, רלוונטיות)

ביואתיקה עוסקת בשאלות אתיות הנובעות מההתפתחויות האחרונות בתחומי המחקר, הרפואה והטכנולוגיה, ובהשלכות המוסריות החברתיות והחוקיות של התפתחויות אלה.
הענף התפתח במהלך שנות ה-70 של המאה ה-20 בד בבד עם גל של פיתוחים, תגליות והמצאות חדשות בביולוגיה שלהם פוטנציאל להשלכות מרחיקות לכת על האנושות ועל עתידה.
לימוד ביואתיקה בכיתה מוסיף על הידע המוגדר מתחום הדעת – עיסוק בשאלות שהתשובה עליהן אינה ברורה או חד-משמעית, והוא מאפשר חיבור של הידע הנלמד למציאות הסובבת אותנו. כך החומר הנלמד נעשה רלוונטי יותר ומשמעותי יותר לתלמידים.
במבחני הבגרות משולבות שאלות עמ"ר (ערכים, מעורבות, רלוונטיות) המערבות נושאים ביואתיים בנושאים הביולוגיים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

שינויי האקלים ומערכות אקולוגיות
משבר האקלים יכול להשפיע על מערכות אקולוגיות ובפרט על מערכות אקולוגיות ימיות.
DNA, חלבון ומה שביניהם
כל תא נוצר מתא שקדם לו לאחר שכפול המידע התורשתי, ה-DNA. חלבונים נוצרים בתא לפי המידע שב-DNA וקובעים את תכונות התא והאורגניזם. ה-DNA מועבר מדור לדור (תורשה)
מערכת הרבייה
מערכת הרבייה מאפשרת המשכיות של קיום המין על ידי העברת מידע תורשתי מדור לדור.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.