נמלי הים בישראל

נמלי הים בישראל השער הכלכלי של מדינת ישראל. נמל אשדוד.

תפקידי הנמל

הגנה מפני זרמים, גלים, רוחות וסערות (באמצעות שובר גלים).
מקום להצטיידות, לטעינה ולפריקה כולל גישה לדרכי תחבורה יבשתיות, המאפשרות הובלת מטענים אל הנמל וממנו.
מתן אפשרות לתיקונים קלים.

מה יש בנמל

מזח, רציפי טעינה ופריקה, תדלוק ותיקונים; מבנים הבאים במגע עם הים ולידם עוגנות אניות שנעשות בהן עבודות פריקה וטעינה; שטחי אחסון פתוחים ומקוּרים; כלי רכב להעברת מטענים מהאניות ואליהן; עגורנים; מחסני קירור; רציפים לסירות ולספינות דיג.

נמל חיפה

נמל חיפה הוא הגדול והוותיק בנמלי ישראל. מאז הקמתו בימי המנדט ועד שנות ה-60 שימש שער הכניסה הראשי לישראל. בעשור האחרון עבר הנמל תמורות טכנולוגיות וארגוניות וכיום הוא מנוהל ביעילות מתוך גישה תחרותית וממוקדת לקוח. בשנת 2003 הצטרף נמל חיפה ל"מועדון המיליונרים" שבו חברים מספר מצומצם של נמלים המשנעים יותר ממיליון TEU (מידת נפח של מכולה) בשנה.

נמל אשדוד

נמל אשדוד הוא השער הכלכלי של מדינת ישראל בזכות מקומו האסטרטגי. הנמל משנע כיום כ-40% ממטעני היצוא מישראל והיבוא אליה.

נמל אילת

נמל אילת הוא השער הדרומי של מדינת ישראל. הנמל מוביל אל השווקים המבוססים של יפן וקוריאה ואל השווקים הצומחים במהירות של סין והודו, כמו גם אפריקה ואוסטרליה. הנמל משמש גם נקודת מעבר בין אירופה לאסיה ועוסק בשינוע יבשתי של מטענים לנמלי חיפה ואשדוד.

פיתוח וסביבה

תכניות הפיתוח של הנמלים משלבות שיקולים סביבתיים וחשיבה ירוקה מתוך הקפדה על שמירת החוקים והתקנות הנהוגים במדינת ישראל ובאמנות בין-לאומיות. בנמל איתן למשל הושקע מאמץ רב במניעת פגיעה אפשרית בעזרת העברה יזומה של חול ובניית רציפים בעלי ניקוז אחורי למניעת זיהום הים.

יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.