דלג אל

הצהרת נגישות

תמי אוהבת כדורגל

תמי אוהבת כדורגל

הרעיון שלי

מוניא עבדאללה היא מורה לעברית בבית הספר היסודי אלמנארה בכפר כיסרא, מחנכת כיתה ד', רכזת השתלבות ורכזת שפה עברית. למוניא תואר ראשון בחינוך ובספרות עברית ותואר שני בייעוץ ארגוני. היא פורצת דרך בתוכנית "מנחים פדגוגיים" במכון ברנקו וייס ויזמת חינוכית בתוכנית יזמות חינוכיות בעולם הדיגיטלי EDSTART (בשיתוף ישראל דיגיטלית, תעשיידע ומשרד החינוך). כמו כן היא מנהלת מרכז למידה פרטי לסגירת פערים והעלאת הישגים לימודיים "הממד האחר".
בעבודתה החינוכית עם תלמידים מוניא תמיד מחפשת חידושים ואתגרים, משמעות ודברים הקרובים לעולמו של הילד.

לצפייה בסרטון תמי אוהבת כדורגל

האני מאמין שלי

"תלמיד שאינו פנוי רגשית אינו פנוי ללמידה" – מכאן אני מתחילה את העבודה החינוכית שלי מעבר להקניית ידע. חשוב לי מאוד לחפש סביבות למידה שונות ומגוונות בעבודה שלי עם התלמידים: לשלב סרטונים לימודיים וגם הצגות של יחידות לימוד על ידי התלמידים עצמם, וליצור ולהכין משחקי למידה בכל תחומי השפה להקניית שפה עברית תקנית ונכונה.
מתוך הכאב שלי ושל המגזר על מחסום השפה המדוברת, אני עובדת הן על ביסוס שפה עברית תקנית ועשירה באוצר מילים רחב, הן על שימוש נכון במילים שנלמדו דרך הבעה בכתב ובעל פה לחיזוק השפה המדוברת של התלמידים. (מכאן צמח המילון האישי שלי, יוזמה חינוכית שאני מפתחת בתוכנית EDSTART).
אני פתוחה מאוד לשינויים, לחדשנות, ליצירתיות, יש לי מוטיבציה גבוהה ואני תמיד מחפשת דרכים חדשות להובלת התלמידים להצלחה בדגש על הצד הרגשי והחברתי של כל תלמיד.
"איני מוותרת על אף תלמיד ואיני מוותרת לשום תלמיד". מתוך האמונה הזו פיתחתי חוברת למידה אישית לכל התלמידים המתקשים לימודית (גם הלומדים במסגרת השילוב). בחוברת זו עובדים פרטנית עם כל תלמיד מהרמה הכי בסיסית של השפה כולל הקניית האותיות וזיהוין עד קריאה הברות ומילים, פסקאות וטקסטים. כמו כן נלמדות מיומנויות לשון שונות ונדרשים הישגים לפי שכבות הגיל השונות עד סיום כיתה ו'. בעבודה לפי החוברת הכול מגיעים לאותה רמה וסוגרים פערים לימודיים – כי "אין תלמיד שלא; יש תלמיד שכן".

הטקסט בספר הלימוד הופך להצגה כיתתית ולסרטון

אני תמיד מחפשת רעיונות שונים ומגוונים כדי ליצור למידה משמעותית וחווייתית, לעורר עניין בקרב התלמידים, לחזק את השפה הדבורה ואת הביטחון העצמי שלהם ולהטמיע את החומר הנלמד. מכאן נבע הרעיון שלי להפוך את הטקסט הנלמד להצגה.

צילום האירועים נעשה במצלמה אישית או בטלפון נייד ומועלה לאתר השפה העברית. ההתלהבות והברק שרואים בעיני התלמידים, הסיפוק והאהבה לעבודה שלהם בזמן שהם צופים בעשייה שלהם שווים כל רגע וכל שנייה. מתעורר אצלם רצון להתחזק יותר, ללמוד יותר ולבלוט יותר בשפה, ובדרך זו אני משיגה את היעד שלי בשפה.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

כותבים סיפור קצר
רביע בחסאס רכז השפה העברית בבית ספר היסודי בוקעאתא א' ברמת הגולן, איתגר את תלמידיו בכתיבת סיפורים קצרים, על מנת לתרום לפיתוח כישורי השפה שלהם
הטקסט הכתוב הופך להמחזה
ח'אלד אבו שאהין הוא מורה ורכז העברית בבית הספר היסודי אלנג'ום בבוקעאתא, רמת הגולן. ח'אלד חשב על דרך מקורית לגרום לתלמידיו לשפר את שליטם בשפה העברית הדבורה : ...
יוצאים לקניון
נולין ספדי מדריכה אזורית לעברית, רכזת ומורה לעברית בבית הספר היסודי אלמנאהל, במג'דל שמס, הגתה פעילות סיכום לפרק "קונים בקניון" בספר הלימוד של כיתה ו', במהלכה...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.