כל הנושאים הנלמדים

אוצר מילים וביטויים

ביחידה זו מוצע מגוון פעילויות להרחבת אוצר המילים של התלמידים, קצתן מבוססות על משחקים

 

לומדים לסכם   | קריאה וכתיבה

בחטיבה זו יחידות לימוד העוסקות בפיתוח יכולת הסיכום מטקסטים עיוניים במגוון נושאי תוכן

סיפור: בעל-פה ובכתב   | קריאה וכתיבההבעה בעל פה

ביחידה זו התלמידים מספרים סיפורים ומפתחים את ההבעה בע"פ ובכתב

ראשית הקריאה - משחקים בזיהוי צלילים   | קריאה וכתיבה

בחטיבת לימוד זו משחקים העוסקים בזיהוי צלילים בעזרת איורים של מילים. החטיבה מתאימה לתלמידי כיתה א

כתיבה ארוכת טווח   | קריאה וכתיבה

חטיבת לימודים זו עוסקת בכתיבה ארוכת טווח, בהדגשת הבחינה התהליכית שבכתיבה

טיעון ושכנוע - דבור וכתוב   | הבעה בעל פהקריאה וכתיבה

בחטיבה זו מגוון פעילויות בתחום הקריאה, הכתיבה, ההאזנה והדיבור הקשורות לסוגת הטיעון והשכנוע

תרגילי מילוי (קלוז)   | קריאה וכתיבה

יחידה זו עוסקת בתרגילי מילוי (קלוז), כלומר בטקסטים קצרים שהושמטו בהם מילים. התלמידים נדרשים להשלים את החסר. לתרגילים אלו תרומה רבה להרחבת אוצר המילים ולפיתוח אסטרטגיות קריאה

קוראים ומבינים סיפור   | קריאה וכתיבה

בחטיבה זו יחידות לימוד הממוקדות בסוגת הסיפור, שבה מאורגנים אירועים ואנשים במרחב ובזמן מנקודת מבט נתונה. הדגש בפעילויות הוא על הבנת הנקרא, ברמות הבנה שונות

מפיקים משמעות מטקסטים   | קריאה וכתיבה

חטיבה זו כוללת יחידות הוראה בנושאי תוכן מגוונים שמטרתן להפגיש את התלמידים עם הטקסט המידעי.  בפעילויות השונות מושם דגש על הדרכים לקריאה ולהפקת מידע בטקסטים מהסוגה המידעית

טקסט מפעיל   | קריאה וכתיבה

בחטיבה זו מגוון פעילויות שנושאן הוא טקסט מפעיל

העברית בסביבה דיגיטלית   | קריאה וכתיבה

בחטיבה זו מערך של יחידות הוראה לקידום הקריאה והלמידה בסביבה דיגיטלית (כיתות ג-ד)

מפגשים עם שירים   | יצירות ספרות

במהלך לימודיהם התלמידים עורכים מפגשים עם יצירות ספרות מסוג שירים. בחטיבה זו מפגשים עם שלושה שירים: מעשה בפ"א סופית (נתן אלתרמן), ג'ינג'י (מרים ילן-שטקליס), דודי שמחה (ע' הלל)

אוצר מילים- איך יוצרים מילים בעברית ?   | להרחבת אוצר המילים

הדגש ביחידה זו הוא המילים ודרכי יצירתן. התלמידים מרחיבים את אוצר המילים שלהם ולומדים על הדרכים ליצירת מילים בעברית של היום

שבועות   | מעגל השנה

ביחידה זו מגוון פעילויות בנושא החג: הפקת מידע בהסתמך על איורים, קריאה בטקסטים מן המקורות היהודיים בדרישה להבנת המסרים העולים מהם ולקריאה קולית מדויקת. באמצעות חידון וסרטון משאל רחוב יכולים התלמידים להרחיב את אוצר המילים שלהם ולפתח רגישות לתקינות הלשונית

חודש תשרי בחינוך הלשוני - ראש השנה ויום כיפור   | מעגל השנה

מוצעות פעילויות לטיפוח השפה העברית במגוון תחומים: הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, כתיבה ואוצר מילים – הכול בהקשר של חגי תשרי

התנ"ך והשפה העברית   | קריאה בטקסטים מן המקורות

בחטיבה זו יחידות לימוד שבהן מפיקים התלמידים מידע על התנ"ך ועל המסופר בו ולומדים גם על לשונו

מפגש עם ספר - קוראים ונהנים   | יצירות ספרות

מפגש עם ספר מזמן חוויה ספרותית והנאה רגשית. המגמה היא לעורר בתלמידים רצון לקרוא עוד

כותבים - בעקבות קריאת ספר   | יצירות ספרות

הספרות היפה מעניקה לקוראים חוויות והתנסויות אסתטיות באמצעותן הם יכולים להבין טוב יותר את עצמם ואת הזולת. בחטיבה זו פעילויות הכוללות כתיבת רשמים בעקבות קריאת ספר

ספרות עולם - מפגש עם ספר   | יצירות ספרות

הצעות מגוונות למפגשים מונחים עם ספרי קריאה מספרות העולם (ספרות מתורגמת). מפגש עם ספר מזמן חוויה ספרותית והנאה רגשית. המגמה היא לעורר בתלמידים רצון לקרוא עוד

מטפחים את ההבעה בעל פה   | הבעה בעל פה

השפה הדבורה משתנה לפי ההקשר, מטרת התקשורת ויחסי הדובר עם קהלו. כאשר הנסיבות רשמיות, נחוץ תכנון מוקפד יותר: הדוברים צריכים לשקול מה ייאמר, כיצד יתאימו את הנאמר למאזינים, כיצד ישמרו על רציפות וסדר. הצגת נושא לפני קהל כרוכה גם בהקשבה ובמעקב אחרי תגובות האחרים

פורים בחינוך הלשוני   | מעגל השנה

מגוון פעילויות בנושא חג הפורים לשיפור תהליכי האזנה, קריאה והבנה, כתיבה והרחבת אוצר המילים

חנוכה בחינוך הלשוני   | מעגל השנה

מגוון פעילויות בנושא חנוכה לשיפור תהליכים של קריאה והבנה והרחבת אוצר המילים

חג הסוכות בחינוך הלשוני   | מעגל השנה

מוצעות פעילויות לטיפוח השפה העברית במגוון תחומים: הבנת הנשמע, הבנת הנקרא, כתיבה ואוצר מילים – הכול בהקשר של חג הסוכות

פסח   | מעגל השנה

בחטיבה זו מגוון פעילויות לכיתות הנמוכות והגבוהות בתחום ההאזנה, הבנת הנקרא, הרחבת אוצר מילים ופיתוח המודעות לתקינות הלשונית – הכול בהקשרים רלוונטיים לחג הפסח

יום ירושלים   | מעגל השנה

פעילויות לטיפוח השפה העברית בתחומים מגוונים: האזנה ודיבור, קריאה, כתיבה ופיתוח אוצר מילים. הכול- בנושא ירושלים

ל"ג בעומר   | מעגל השנה

ביחידה זו נתמקד בל"ג בעומר ובאמצעות דיון בחג נטפח את יכולת הדיבור בציבור, הקריאה וההבנה והרגישות הלשונית למילים. ל"ג בעומר מזמן גם לימוד של הערך המספרי של האותיות

יום העצמאות   | מעגל השנה

ביחידה זו התלמידים מתנסים במגוון מיומנויות: האזנה, קריאה והבנה, פיתוח אוצר מילים וכתיבה

ט"ו בשבט   | מעגל השנה

בחטיבה זו יחידות הוראה בנושא ט"ו בשבט העוסקות בהבנת הנקרא והנשמע, בכתיבה ובהרחבת אוצר המילים במגוון קשרים טקסטואליים

Tellagami – אווטר להבעה בעל פה

אפליקציה ליצירת אנימציות קצרות משולבות דמויות אָוָוטָר הנקראות "גאמי", מאפשרת הבעה בעל פה של התלמיד והקלטתו

נושאים נוספים