דלג אל

הצהרת נגישות

טכניקה אלגברית

טכניקה אלגברית

דגשים בהוראת הנושא:
• יש ללמוד להשתמש בחוק הפילוג לקבלת זהויות מהצורה:
a + b)(c + d) = ac + bc + ad + bd)
• יש להמחיש את חוק הפילוג המורחב באמצעות שטחי מלבנים הן במקרה של חיבור הן במקרה של חיסור.
• יש ללמוד להוציא גורם משותף ברב-איבר.
• יש ללמוד לצמצם שברים אלגבריים באמצאות הוצאת גורם משותף, ויש ללמוד למצוא את תחום ההצבה של ביטוי אלגברי.
• מכפלה שווה לאפס אם ורק אם לפחות אחד מגורמיה הוא 0. שבר שווה לאפס אם ורק אם המונה שלו שווה ל-0 (המכנה חייב תמיד להיות שונה מ-0).
• יש ללמוד לפתור משוואות ריבועיות מהצורה ax2 + bx = 0. (בשלב זה מומלץ לעסוק במשוואות שבהן הרחבת השברים נותנת איברים ריבועיים שמתבטלים לבסוף). 
• אפשר לפזר את הלימוד בטכניקה האלגברית לאורך שנת הלימודים ולשלבו בנושאים אחרים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ריבוע
הגדרת הריבוע: מרובע שכל צלעותיו שוות באורכן וכל זוויותיו שוות בגודלן
משתנים וביטויים אלגבריים
משתנה – סימן המייצג ערך מספרי שניתן לקביעה ולשינוי לפי הצורך ביטוי אלגברי – צירוף של מספרים ו/או משתנים הקשורים ביניהם בפעולות מתמטיות
דלתון ומשולש שווה שוקיים
מרובע שלו שני זוגות זרים של צלעות סמוכות השוות זו לזו
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.