דלג אל

הצהרת נגישות

כחול לבן

תו מיוצר בישראל
תו מיוצר בישראל

נושא-על אני ומשפחתי בבית ובסביבה הקרובה

מטה כחול לבן הוא מטה משותף למשרד הכלכלה והתעשייה, להתאחדות התעשיינים ולהסתדרות החדשה. המטה פועל לעידוד הציבור הישראלי לקנייה מתוצרת הארץ לשם הגדלת מקומות התעסוקה ולהגברת תחושת הגאווה הלאומית.

תכנית לקידום תוצרת הארץ

בדיקה שנעשתה במחלקת המחקר של משרד הכלכלה והתעשייה העלתה כי תוספת קניות של מיליארד שקלים מתוצרת הארץ יוצרת תוספת של 3,000 מקומות עבודה חדשים לערך.
חשוב שכל צרכן וצרכנית יזכרו: כשקונים מוצרים תוצרת ישראל, מסייעים להוסיף מקומות עבודה ולמעשה עוזרים למשק הישראלי כולו.
ב-30 באוגוסט 2009 קיבלה הממשלה את הצעת המחליטים כחול לבן, תכנית לקידום תוצרת הארץ ולמינוף הרכישות לטובת הגדלת התעסוקה. על פי התכנית, הוקם מטה כחול לבן לעידוד העדפה של תוצרת הארץ.
מהו מוצר ישראלי? מוצר שלפחות 35% מעלויות ייצורו נעשו בישראל ונעשה בו שינוי מהותי. ראו גם סעיף ההגדרות של תקנות חובת המכרזים (העדפת תוצרת הארץ), התשנ"ה-1995.

עיקרי פעילות מטה כחול לבן

  • העלאת מסעות פרסום באמצעי התקשורת כדי להחדיר למודעות הציבור הרחב את החשיבות בקניית תוצרת מקומית, הן מבחינת יצירת מקומות עבודה הן מבחינת החדרת גאווה לאומית בקנייה מהתעשייה המקומית.
  • הכללת הנושא של חשיבות קניית תוצרת הארץ בתכניות הלימודים לילדים ולבני נוער בבתי הספר ובלימודי העשרה דרך סדנאות, קורסים, תחרויות ושיעורי חינוך.
  • סימון מוצרים מתוצרת הארץ בסימן רשום שניתן להטביעו על המוצרים כדי להקל על הצרכנים לזהותם; פרסום הסימן הרשום באמצעי התקשורת.

תכנית בין-תחומית

משרד החינוך, בשיתוף מטה כחול לבן במשרד הכלכלה והתעשייה, מוביל תכנית בין-תחומית להעלאת המודעות להעדפת מוצרי כחול-לבן.
מטרות ערכיות:

  • טיפוח ערכים חברתיים כגון אחריות, ערבות הדדית, הזדהות, גאווה לאומית
  • פיתוח מודעות אזרחית והכרה בצורך לדאוג לבסיס כלכלי איתן לאזרחי המדינה
  • פיתוח חשיבה צרכנית נבונה
  • הערכה לייחודיות של 'תוצרת הארץ'

מטרות פדגוגיות:

  • התלמיד יבין מושגים הקשורים בתעשייה הישראלית כגון מפעל, יזמות, תעשיינים, קו ייצור, כוח צרכני, מוצר, הרגלי צריכה, תוצרת הארץ, עידוד כלכלי, רמת פיתוח, רמת הכנסה, יבוא, יצוא.
  • קידום וטיפוח של חשיבה ביקורתית באשר להעדפה של תוצרת הארץ.
  • פיתוח אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה כגון השוואה, שיח טיעוני, הסקת מסקנות, זיהוי רכיבים וקשרים בתוך מידע ובין גופי מידע שונים, העלאת שאלות ומגוון נקודות מבט, ייצוג המידע והידע בדרכים מגוונות.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

מקומות פרטיים ומקומות ציבוריים
כמה מהמקומות בסביבה שלנו ציבוריים, וכמה – פרטיים. מקום ציבורי מיועד לכל האנשים, ורבים יכולים להשתמש בו או לקבל בו שירות. מקום פרטי שייך רק לאנשים מסוימים וכך...
שמעון פרס
מדינאי, ראש ממשלת ישראל בשנים 1988-1986 ובשנים 1996-1995, חבר כנסת 48 שנים, יושב ראש מפלגת העבודה בשנים 1992-1977, 1997-1995 ו-2005-2003. ביוני 2007 נבחר לנש...
יהדות אתיופיה
ביתא ישראל (בית ישראל) הוא שמה ההיסטורי של קהילת יהודי אתיופיה מצפון מערב המדינה. יהודי אתיופיה שמרו על יהדותם אם כי מקצת ממנהגיהם שונים מהנהוג, בשל הניתוק ה...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.