דלג אל

הצהרת נגישות

ללמוד בצבעים

ללמוד בצבעים

הרעיון שלי

מור קנדי, בעלת תואר שני בחינוך מיוחד, מחנכת בבית ספר בטב"ע לתלמידים עם לקויות למידה מורכבות ומורה פרטית להוראה מתקנת בתל אביב. מור מאמינה בלמידה חווייתית המערבת משחקים והתנסויות מגוונות. בבלוג ובדף הפייסבוק שלה פָּשׁוּט לְמַשְׂחֵק היא מעלה רעיונות למשחקים ולחומרי למידה נוספים.

 

*הפעילויות מבוססות על הספר הדיגיטלי לחיות יחד בישראל ג'

חוקים וכללים: מהמגרש לכיתת הלימוד

את הנושא 'חוקים וכללים' בחרה מור להתחיל ללמד בחצר בית הספר. היא נתנה לתלמידים כדור ואמרה להם לשחק במשחק לבחירתם. התלמידים שיחקו במחניים ועד מהרה החלו רבים על חוקי המשחק.

בתום המשחק שבו כולם לכיתה וערכו דיון על מה שקרה. מור שאלה את התלמידים מדוע בחרו לשחק במשחק מובנה. התלמידים הלינו על שלא ידעו במה לשחק וגם לא שלטו בחוקי המשחק. בשלב זה שוחחה אִתם מור על חשיבות החוקים.

משחק: התנגשויות בין זכויות

המשחק 'התנגשויות בין זכויות' מבוסס על המשחק המוכר 'קנדי קרש'. התלמידים לומדים על מהות הזכויות ועל השימוש בהן ומתרגלים באמצעותו את החומר.

ראו מצגת התנגשות בין זכויות

 

משחק: חזרה למבחן

עשר שאלות טריוויה אינטראקטיביות לחזרה ולהכנה למבחן

ראו שאלון דיגיטלי

 

 ללמוד בצבעים

מור מאמינה שגם מבחן יכול להיות חוויה מהנה. התלמידים בכיתה אוהבים מאוד לצבוע, ובאהבה הזו הם פגשו במבחן. בציור שהוגש להם התבקשו התלמידים לצבוע את המקומות הפרטיים והציבוריים, כל אחד בצבע שונה. הם גם צבעו בצבעים שונים שינויים שנעשו בסביבה בידי אדם בשל כוח עליון כגון מזג אוויר סוער. 

ראו ציור של יוגב קפון בן האחת-עשרה.

ראו משחק דיגיטלי :"אמת ושקר" (עמודים 73-70)

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יום זכויות הילד
האם לילדים יש זכויות? האם המבוגרים או הממשלה רשאים לבטלן? המורות מור קנדי ושירי כרמון הכינו שיעור יצירתי במיוחד לרגל יום זכויות הילד
מהמטבעות בתקופת החשמונאים ועד לשטרות החדשים בישראל
מה עדיף, לשלם בשטר או בשק של תרנגולות? מדוע החשמונאיים ייצרו מטבעות משלהם? מהם הסימנים בעזרתם נוכל לגלות שטר כסף מזויף? מה הקשר בין משוררים לשטרות כסף? כל זא...
מעגלי שייכות
כל אדם משתייך במהלך חייו למעגלים שונים: מעגל משפחתי, מעגל חברתי, מעגל כיתתי, מעגל לאומי ועוד. על מנת להמחיש לתלמידים בכיתות הנמוכות את המושג "מעגלי שייכות" ו...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.