דלג אל

הצהרת נגישות

צריכה ויצירה של תוכן במדיה הדיגיטלית

צריכה ויצירה של תוכן במדיה הדיגיטלית

אוריינות המדיה הדיגיטלית היא היכולת להתמצא במרחב המקוון, להכיר את מאפייניה, להעריך את האיכות והאמינות של מסרים עתירי צורות ייצוג מתוך זיהוי מאפייני המידע. עוד כוללת מיומנות זו יצירת תוכן מולטימדיה באמצעות כלים דיגיטליים מגוונים וקידום תקשורת בין-אישית וקבוצתית באופן יעיל ומותאם לצרכים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף

תעודת זהות בתמונות

תעודת זהות בתמונות

בפעילות זו יבנו התלמידים בעזרת תמונות תעודת זהות המייצגת אותם בלי לציין בה את שמם. הילדים יחפשו תמונות המייצגות את מה שהם עושים, מה שהם טובים בו ומה שהם אוהבים ויבנו שקף אחד המייצג אותם. לרשות התלמידים – דוגמה, שאלות מנחות וסרטוני סמן המסבירים כיצד למלא את המשימה. בתום הבנייה יאוחדו השקפים למצגת אחת שתוקרן במליאה, והכיתה תנסה לנחש של מי תעודת הזהות.

חזרה לראש הדף

מפות נושא

מפות נושא

הפעילות מזמנת מיומנות איתור, עיבוד ועיצוב של מידע מילולי וחזותי. התלמידים נדרשים לתרגם מידע חזותי-מרחבי (מפה) לטבלה. הפעילות מפתחת חשיבה מסדר גבוה ומקנה לתלמידים יכולת לפתח גמישות בטיפול במידע ובניהולו. לפעילות כמה שלבים והיא מאפשרת למורה לסייע ללומדים בשלבים השונים של עיבוד המידע המילולי והחזותי. הכלים המקוונים השונים שבאמצעותם הלומד מחפש, מארגן או יוצר מידע מפתחים אצלו יכולות של למידה עצמית.

חזרה לראש הדף

מנהלים את הטיול השנתי

מנהלים את הטיול השנתי

הפעילות נועדה להעביר לתלמידים חלק מנטל האחריות לטיול השנתי. הכיתה תחולק לצוותים, וכל צוות יהיה אחראי לתחום אחר של הטיול. המטרה היא להעניק לתלמידים תחושה אמיתית של אחריות ולאפשר להם להכיר את מסלול הטיול המתוכנן ואת האתרים שבהם הם צפויים לבקר בדרכם. את העבודה ילווה "תיק הטיול" – מצגת שיתופית שירוכזו בה תוצרי עבודת התלמידים, כל צוות בתחומו.

חזרה לראש הדף

"חיים שכאלה"

"חיים שכאלה"

בפעילות זו יתבקשו התלמידים ליצור תוכנית "חיים שכאלה" ובה תיבחר לגיבורת התוכנית אישיות תנ"כית או היסטורית שאינה בין החיים. הכוונה היא לדמויות כגון שלמה המלך, הורדוס, מוצרט, אברהם לינקולן או אלברט איינשטיין – לפי התקופה הנלמדת בכיתה. התלמידים יתחלקו לצוותים, וכל צוות יבחר דמויות משנה המספרות על הדמות העיקרית גיבורת התוכנית. הצוות ייצור סרטון שבו תתאר דמות המשנה (תלמיד מחופש) את יחסיה עם גיבור/ת התוכנית ותספר את סיפורה. בתום העבודה תוצג התוכנית במסגרת התכנסות חגיגית בהשתתפות התלמידים ואורחים נוספים, ובה יוקרנו הסרטונים שהכינו הצוותים. הפעילות מסייעת בפיתוחן של מיומנויות חיפוש מידע ונתונים על תקופות היסטוריות, עבודה שיתופית, ארגון מידע בטבלה, צילום וידאו, עריכת וידאו, עריכת תמונות ועריכת קול.

חזרה לראש הדף

תערוכת המִחזור הגדולה

תערוכת המִחזור הגדולה

פעילות זו משלבת מיומנות של הצגה ויזואלית של תוכן ולימוד נושא המִחזור על ידי הכנת כרזה.

חזרה לראש הדף

המהדורה המרכזית

Image by everesd_design from Pixabay

מערך שיעור בנושא חקר אירועים היסטוריים: התלמידים מכינים מהדורת חדשות העוסקת באירוע היסטורי ונעזרים בתוכנה מקוונת המאפשרת להכין פרזנטציות מתקדמות.

חזרה לראש הדף

ירחון דיגיטלי עתיק

Image by kconcha from Pixabay

הכיתה יוצרת מגזין דיגיטלי הקשור לתקופה שבה עוסקים בהיסטוריה או בתנ"ך. כל צוות אחראי לכתיבת מדור. המדורים ייכתבו בשפה עכשווית ויקובצו לעיתון דיגיטלי עדכני בעזרת תוכנת Joomag.

חזרה לראש הדף

מפות חשיבה

Image by Biljana Jovanovic from Pixabay

הפעילות עוסקת באופן יצירתן של מפות חשיבה לארגון מובנה ויצירתי של ידע ורעיונות.

חזרה לראש הדף

60 שניות על

Image by Free-Photos from Pixabay

יחידה זו מורכבת מ-10 שיעורים, ובמהלכם ייצרו התלמידים "שישים שניות" בנושא שיבחרו ויציגו אותו בסרטון הכולל קריינות והמחשה חזותית. הפעילות מציעה תהליך עבודה מובנה המורכב מיחידות שונות כולל חקר ואיסוף מידע.

חזרה לראש הדף

הרצאות, פרקטיקות, מיומנויות וקורסים

נדרשת הזדהות משרד החינוך
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

שיתופיות בסביבה הדיגיטלית
הכירו סביבות, כלים ודוגמאות ללמידה שיתופית בין קבוצות, כיתות, בתי ספר ומדינות
תפעול ופתרון של בעיות
הכינו את תלמידיכם ללמידה באמצעות כלים טכנולוגיים ויישומים דיגיטליים בסביבות מתוקשבות ובמערכות ניהול למידה
אוריינות אתיקה, מוגנות ואבטחת מידע במרחב הדיגיטלי
כיצד להתנהל ברשת ולהיות מוגן במרחב הדיגיטלי?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.