רשות.
נתן זך "צער אינו משאיר סימנים..."
בשירו "השיר הנכון" מתוך הקובץ "כל החלב והדבש" כותב נתן זך:
"כְּשֶׁהָרֶגֶשׁ דּוֹעֵךְ, הַשִּׁיר הַנָּכוֹן מְדַבֵּר. עַד אָז דִּבֵּר הָרֶגֶשׁ, הַשִּׁיר הָאַחֵר. עַכְשָׁו הִגִּיעַ הַזְּמַן לַשִּׁיר הַנָּכוֹן לְדַבֵּר".
הדיוק בתיאור החוויה ללא סנטימנטליות יתר, הדיוק במילים וההתמקדות בזמן העכשווי בכתיבה הם כמה ממאפייני שירת זך.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חובה או רשות
סרטונים
אולי תתעניינו גם ב...
שירת המאה ה-20 מחצית שנייה – לחיות בארץ ישראל
תוכנית הלימודים בשירת המאה ה-20 מחצית שנייה שייכת ללימודי ה-30% בלימודי הספרות
שירה עברית במחצית הראשונה של המאה ה-20
במסגרת פרק השירה, יש ללמד את התלמידים ולהפגיש אותם עם היוצרים השונים בתקופה זו (רחל, שאול טשרניחובסקי, לאה גולדברג, נתן אלתרמן ואורי צבי גרינברג)
רוני סומק
רוני סומק נמנה עם היוצרים הישראלים החשובים בשירה העברית, במחצית השנייה של המאה ה-20. מספריו: "נקמת הילד המגמגם" (2017), "כוח סוס" (2013), "אני עירקי פיג'מה",...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!