ללמד שירה בשירים-כתיבה בעקבות פזמון
הרעיון שלי
קרן צאיג משמשת מורה לספרות כחמש שנים, ומלמדת בבית הספר "יצחק שמיר" בפתח תקווה. לקרן תואר ראשון בספרות ותואר שני בחינוך. אל תחום ההוראה הגיעה מתוך תחושה של שליחות ואהבה לבני הנוער לאחר שעסקה בחינוך אנתרופוסופי וברפואה משלימה ואף כתבה ספר ילדים.
תפיסתה החינוכית דוגלת בקירוב בני הנוער לתחום הספרות על ידי יצירת פעילויות שוברות שגרה המשלבות בתוכן שאלות עמ"ר (ערכים, מעורבות ורלוונטיות) ויוצרות עניין ורצון ללמוד את המקצוע.
קרן שיתפה את הרעיון שלה לראשונה בקבוצת הפייסבוק: קהילת מורות ומורים לספרות חטיבות ביניים ממלכתי.
כתיבה בעקבות פזמון
קרן מצאה דרך מקורית לקרב את תלמידיה לנושא השירה העברית. היא הכינה פעילות חד שבועית לתלמידי כיתות ז' – כתיבה בעקבות שירים מולחנים. בכל פעילות שיר אחר. השיר הראשון שנבחר לפעילות הוא "כל עוד" שכתב עלי מוהר והלחין יוני רכטר בביצוע שרית חדד. במהלך הפעילות הדגישה קרן את ההבדל בין מי שמבצע את השיר לבין מי שכתב אותו.
לדבריה, תרגול הכתיבה בעקבות השיר תורם לתלמידים בפיתוח הדמיון והיצירתיות ומעודד אותם לחשוב מחוץ לקופסה. הפעילות מסייעת לתלמידים להתחבר אל השירים מנקודת מבטם. כך הם מכירים שירים שחדשים עבורם, שרים אותם, ומה שחשוב לא פחות – מחכים בקוצר רוח לשיעורים הבאים.