דלג אל

הצהרת נגישות

העשרה - התמצאות בתנ"ך

התמצאות: תנאי הכרחי ללימוד התנ"ך

בין ספר התנ"ך לספרים אחרים

אם ניקח לידינו ספר אקראי נבחין שבשער מצוין שם הספר, שם המחבר ומועד כתיבתו או הדפסתו. לעומת זאת בספר התנ"ך, ספר הספרים, לא מצוין שמו של הסופר גם לא מועד כתיבתו. נוסף על כך, לא מופיע בו תוכן עניינים המסייע להתמצאות בספר. כיצד אפוא נתמצא בתנ"ך?

האתגר

התנ"ך מחולק לשלוש חטיבות: תורה, נביאים וכתובים, יש בו 36 ספרים וכל אחד מהם מחולק לפרקים ולפסוקים. האתגר הוא להבין איזה ספר שייך לאיזו חטיבה ולשלוט היטב בסדר האותיות לדפדוף מהיר בחיפוש אחר פרקים או פסוקים. שאלות שיכולות להתעורר הן למשל: האם פרק מ"ב הוא אחרי פרק ל"ד? האם לדפדף אחורה או קדימה? כיצד נאתר את הפסוקים? מה פשר ההערות הרשומות בשוליים הימניים והשמאליים של הפרק?
כדי לרכוש מיומנות ולהתמצא בתנ"ך חשוב לתרגל ולהתאמן, רצוי בדרך חווייתית של משחק ותחרות.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

מלכים א' א: אדניה בן חגית מבקש מלוכה
אדוניה בנו הרביעי של דוד המלך, בטוח שהוא יורש העצר האמור לרשת את כס המלוכה לאחר ששני אחיו, אמנון ואבשלום, מתו. הוא ממליך עצמו ללא ידיעת דוד ואף מנסה לקדם מרד...
מלכים: היסטוריוגרפיה כסיפור לכיד
הצעה למהלך סיפורי של פרקי הלימוד המניע לסקרנות והעוסק בשאלות קיומיות ומהותיות
מלכים א' א-ב: עליית שלמה למלוכה
על ערש דווי קורא דוד המלך לבנו שלמה ומצווה עליו ציוויים שונים לגבי המשך חייו ומלכותו. צוואת דוד היא המעשה האחרון של דוד המלך המוזכר במקרא. מה ציווה דוד את של...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.