דלג אל

הצהרת נגישות

העשרה - יש טעם בטעם - הקריאה הרהוטה במקרא

אתגר: קריאה נכונה של פסוקים על פי טעמי המקרא
אתגר: קריאה נכונה של פסוקים על פי טעמי המקרא

בכיתה ד' התלמידים קוראים בספר התנ"ך המלא. כדי להצליח להבינו נדרשות מיומנויות בסיסיות של קריאה בניקוד ולפי טַעֲמֵי הַמִּקְרָא. טַעֲמֵי הַמִּקְרָא או הַטְּעָמִים הם סימנים מיוחדים בטקסט המקראי מעל או מתחת למילה המסמנים לקורא את נגינת המילים, את צורת ההגייה ואת חלוקת המשפט.

טעמי המקרא הם למעשה סימני פיסוק קדומים של העברית ויש להם כמה מטרות עיקריות: הטעמים מורים על הלחן ונגינת המילים; הטעמים מצביעים על מבנה הפסוק ומחלקים אותו לחלקיו; הטעמים מציינים את הטעם במילה, כלומר, את דרך הגייתה במלעיל או במלרע.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

שמואל א א: הולדת שמואל
סיפור הולדתו של שמואל והקדשתו לאלוהים מסמן שינוי במשטר שהיה נהוג עד אז בעם ישראל: מעבר משלטון של שופטים מושיעים לשלטון של מלכים
בראשית יח: אברהם והמלאכים
ביקורם של שלושת המלאכים באוהל אברהם נושא עמו שתי בשורות. תגובתו של אברהם לשתי הבשורות מלמדת על דמות מרשימה
שמות יג: קשיים והזדמנויות במדבר
המסע במדבר מזמן קשיים ומעורר פחדים אך גם מייצר הזדמנויות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.