דלג אל

הצהרת נגישות

משחק והפקה – פיתוח מיומנויות ביצוע

משחק והפקה – פיתוח מיומנויות ביצוע

"אך אל תהיה רכרוכי יתר על המידה; אלא הנח לשיקול דעתך להנחות אותך. התאם את הפעולה למילה ואת המילה לפעולה; והישמר מכל משמר, לא לחטוא לטבע ולא להגדיש את הסאה. כי כל הפרזה כזאת סותרת את ייעודו של המשחק, שהרי גם בראשיתו וגם בימינו, תכליתו הייתה ועודנה להחזיק מראה כביכול, אל מול פני הטבע: להראות לתם את תארו, לסכלות את דמות דיוקנה, ולהאיר את פני הדור כהווייתם, כתצורתם וחותמם".
ויליאם שייקספיר (1616-1564), תרגום: ט' כרמי, דביר 1981
שייקספיר, במונולוג המפורסם של המלט לשחקנים, מבקש מהשחקנים לשקף את החיים במדויק, לנהוג במידה, להימנע ממחוות וממילים מוגזמות, לחתור לאמת.
לכל שחקן מקצועי יש ארגז הכלים המיוחד שלו. ארגז כלים זה מכיל טכניקות שונות במשחק שאליהן הוא יכול להתחבר ובהן הוא יכול להשתמש. לאורך השנים נאספו טכניקות ותאוריות שונות בנוגע לגישות משחק, מה שהעשיר את ארגז הכלים שאפשר להציע גם לתלמידים. המטרה היא למקד את העקרונות של גישה נלמדת בד בבד עם שכלול מיומנויות הביצוע והמקצועיות. התלמידים יכולים להרחיב את מגוון הכלים והאפשרויות לביטוי, כך שעבודת המשחק שלהם תהיה מגוונת, מדויקת, מעניינת ומקצועית.
כאשר מתייחסים לעבודת השחקנים במסגרת הכיתה, אין ספק שהתפיסה הנכונה היא ליצור עבודת אנסמבל, צוות תלמידים המשחקים בתפקידים שווים פחות או יותר. הצוות מאופיין כקבוצה המחויבת לעבוד יחד כדי לפתח יצירה ייחודית ושיתופית.
היצירה במסגרת אנסמבל מעניקה עדיפות להצלחת היצירה השלמה על פני הצלחתו של הפרט. עבודת היצירה של התלמידים מעודדת אותם להיות אחראים לקבוצה הגדולה יותר, ולא לחשוב תחילה על האינטרסים שלהם. אם המיקוד של כולם הוא כלפי הקבוצה, הם יכולים לעזור, לתמוך, לעודד ולאתגר זה את זה. בתהליך היצירה בקבוצות אפשר לטפח ערכים כמו אחריות קולקטיבית ויצירתיות, מתוך אמונה בתלמידים יוצרים, חוקרים ופרשניים.
בגלל ההתמקדות בשיתוף פעולה, התלמידים מפתחים תחושת כוח של קבוצה והם חשים תמיכה, אמון וביטחון. בסביבה מסוג זה גם איכות היצירה ואופייה מבחינה אומנותית אסתטית מקבלים יתרון וייחודיות. התלמידים יכולים לחוות חוויית למידה חיובית, שכלול מיומנויות ביצוע ותחושת הצלחה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

מה בתוכנית הלימודים?

יסודות המשחק, עיצוב דמות, התפתחות של דמות, עבודה עם פרטנרים והיכרות והתנסות לפחות עם שתי גישות משחק

פיתוח כלי העבודה של הבמאי על פי גישות בימוי וסגנונות בימוי, שימוש במיזנסצנה ככלי לאפיון דמות, מצבים וביטוי לרעיונות, התפתחות של הצגה, שימוש בדימויים בימתיים, שימוש בחלל וביחסי קהל-במה לביטוי רעיונות

הפקה תיאטרונית של מחזה נבחר

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

התפתחות התיאטרון הישראלי וקריאה פרשנית במחזות ישראלים
תיאטרון ישראלי מוגדר – מחזות שנכתבו והועלו בישראל אחרי קום המדינה. התיאטרון הישראלי משקף אירועים היסטוריים וקונפליקטים במציאות החברתית והפוליטית. יש ללמד שני...
תיאטרון האבסורד
הרקע לסגנון האבסורד, ההשפעות על מחזאי האבסורד ומאפייני תיאטרון האבסורד. נושא בחירה ביחידת הסגנונות
התיאטרון הריאליסטי
מאפייני התיאטרון הריאליסטי ומחזאים בולטים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.