הלימוד במגמה מחולק לשעות יצירה בסטודיו ולשעות של למידה תאורטית בכיתה – הבנת האומנות החזותית והיכרות עם אומנים ואומנות, יצירות, נושאים, זרמים ותקופות מתולדות האומנות. נוסף על כך מתקיימת בכל שנה למידה עצמאית על פי פרויקטים המקבלים השראתם מאומנים, מאצירת תערוכות ומרעיונות אישיים של התלמידים.
התלמידים המבטאים את עצמם במיומנויות חזותיות טכניות, מדיומליות ובמגוון טכנולוגיות, כמו גם מביעים בעל פה ובכתב את מחשבותיהם, דעותיהם ורעיונותיהם בהקשרי יצירה של עצמם ושל אחרים.
מיקוד חומר הלמידה וחוקי המענה בעקבות מבצע חרבות ברזל : כולנו, מורים ותלמידים, נמצאים בעיצומה של תקופה מורכבת עקב הלחימה בחזית. הלמידה מרחוק , למי שהדבר מתאפשר בידו, מציבה אתגרים כאלו או אחרים. נוצר צורך להתאים את ההוראה והלמידה לתנאים הקיימים. להלן תוכנית הלימודים הממוקדת לתשפ"ד (2024) בבחינות הבגרות העיוניות באמנות חזותי, במרכיבי הבחינה העיונית, בעבודות הגמר ובפרוייקטי הגמר המעשיים. כמו כן, שימו לב לשינוי חוקי המענה בבחינת הבגרות העיונית לשנה זו.