סדנאות ופעילויות

אבחון ומיפוי בית ספרי

אבחון ומיפוי בית ספרי

משרד החינוך.

רגע לחשיבה, להתבוננות ולשיח על מקומו של בית הספר ביחס לנושא ההכלה. השאלון יכול לסייע ולהיות תשתית לשיח מעמיק ותפיסתי, פדגוגי, ארגוני, רגשי ועוד.

> לשאלון בנושא הכלה בבית הספר

 

הפעלה לצוות החינוכי – הכלה בבית הספר

הפעלה לצוות החינוכי – הכלה בבית הספר

ההפעלה נועדה לקיים עם המורים בירור ראשוני של מושגים הקשורים בהכלה, לסייע להם להבהיר לעצמם את עמדותיהם ביחס להכלה, לרתום מורים ומחנכים לעסוק בנושא במהלך השנה ולגבש עם המורים דרכי התמודדות עם אתגרים שיציבו התלמידים בנושא.

האחר הוא אני - הפעלה למורים



נפגשים – מסע רפלקטיבי להבניית "שותפות חינוכית" בין צוותי החינוך לבין ההורים

נפגשים – מסע רפלקטיבי להבניית "שותפות חינוכית" בין צוותי החינוך לבין ההורים

משרד החינוך, המנהל הפדגוגי, השירות הפסיכולוגי ייעוצי, אגף תוכניות סיוע ומניעה.

החוברת מבקשת ללוות את אנשי החינוך והטיפול בהבניית השותפות החינוכית בין צוותי החינוך להורי התלמידים החל מגיל הגן ועד תום התיכון.

> לחוברת מסע רפלקטיבי להבניית "שותפות חינוכית" בין צוותי החינוך לבין ההורים

הילד בעל הצרכים המיוחדים והמשפחה – השלכות לאנשי המקצוע, תרגום ועיבוד: יהודית סולומון, נילי זלצמן

 הילד בעל הצרכים המיוחדים והמשפחה – השלכות לאנשי המקצוע, תרגום ועיבוד: יהודית סולומון, נילי זלצמן – פורום חינוך מיוחד ארצי, שפ"י

פורום חינוך מיוחד ארצי, שפ"י.

המאמר מתמקד בהשלכות של נוכחות ילד פגוע במשפחה כלפי ההורים, המשפחות ואנשי המקצוע. הוא מתאר מודל של מעורבות-שיתוף פעולה שיכול לשמש מסגרת לאנשי מקצוע המשוכנעים שיש להעצים הורים כדי שיתפקדו ביעילות לטובת ילדיהם.

> למאמר בנושא הילד בעל צרכים מיוחדים והמשפחה

הערכת תהליכים וסטנדרטים – הכלה בית ספרית

הערכת תהליכים וסטנדרטים – הכלה בית ספרית

משרד החינוך, המנהל הפדגוגי, אגף א' חינוך יסודי.

בעלון יוצגו כלים המאפשרים הסתכלות כוללת על בית הספר כאל ארגון מכיל. נוסף על כך מוצג כלי הערכה לקביעת מטרות מוכוונות פרט לבית הספר.

> לעלון בנושא הכלה בית ספרית

 

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.