תוכניות לימודים מותאמות
תוכניות לימודים

תיק תוכניות לימודים לעובדי הוראה
תיק תוכניות לימודים הוא תיק מקוון המרכז תוכניות לימודים בכל שכבת גיל (גן עד י"ב) בדגש על ידע, מיומנויות וערכים. מטרותיו – א. להציג תמונה של הנלמד בכל שכבת גיל ב. להדגים את הקשר בין ידע, מיומנויות וערכים בתוך המקצוע ובין המקצועות ג. להציע מגוון חומרי הוראה ולמידה ד. להציג כלים דיגיטליים עדכניים ליצירת יחידות הוראה

תל"ם בחנ"מ – תכנון למידה משמעותית והוראה איכותית לתלמידים עם צרכים מיוחדים במוסדות החינוך
מדריך פדגוגי לצוותים חינוכיים תל"ם בחנ"מ כולל מידע, עקרונות, הנחיות וכלים לשיח פדגוגי וליישום בפועל. אלו יוצרים תשתית משותפת לתכנון ולפיתוח פדגוגי מיטבי במסגרות הלימוד בכל מערכת החינוך שלומדים בהן תלמידים עם צרכים מיוחדים ברצף המוגבלויות ורמות התפקוד. תל"ם בחנ"מ מיועד לכל עובדי ההוראה והטיפול במערכת החינוך השותפים לתהליך התכנון והפיתוח הפדגוגי בעבור תלמידים עם צרכים מיוחדים וליישומו במוסדות החינוך

מסמך התאמת תוכנית הלימודים במתמטיקה של בית הספר היסודי לתלמידי החינוך המיוחד
מסמך זה מנגיש את תוכנית הלימודים של בית הספר היסודי במתמטיקה לתלמידים עם צרכים מיוחדים בתוכנית השילוב ובמסגרות החינוך המיוחד. הוא נועד להיות כלי עזר למורה ולאפשר לו ראייה אינטגרטיבית של תוכנית הלימודים הרגילה בזיקה להתאמות הנדרשות לעקרונות ההתערבות ולדרכי העבודה. המסמך באדיבות משרד החינוך, המנהל הפדגוגי, אגף לחינוך מיוחד; המזכירות הפדגוגית, אגף מדעים, הפיקוח על הוראת המתמטיקה
תוכניות לימודים מותאמות - מוגבלות שכלית

עקרונות בהוראת תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, משרד החינוך, אגף א' חינוך מיוחד
המסמך מיועד לצוותים רב מקצועיים העוסקים בהוראה של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומפרט את עקרונות ההוראה לאוכלוסייה זו
תוכניות לימודים מותאמות - לקויי למידה

חוברת משיקים – אומנות ההוראה בכיתות הכוללות תלמידים עם קשיים ועם לקויות למידה בהשקה לתחומי הדעת, בהוצאת משרד החינוך, המנהל הפדגוגי, שירות פסיכולוגי ייעוצי, אגף לקויות למידה והפרעות קשב
חוברת זו מבססת את הרציונל שלפיו לקות הלמידה אינה תחום העומד בפני עצמו אלא תחום הנקשר למערכות רבות ולדמויות מגוונות במערכת החינוכית

לקויות למידה – איגרת מספר 8 לרכז ההשתלבות, משרד החינוך, המנהל הפדגוגי, אגף א' חינוך יסודי
האיגרת בנושא לקויות למידה נועדה להקנות כלים חדשים וידע חדש, להציג שאלות לחשיבה ולהתבוננות עצמית ולחדד ידע קיים
תוכניות לימודים מותאמות - תלמידים מחוננים

מודל מייקר להתאמת ההוראה לתלמידים מחוננים ומצטיינים, ד"ר גילמור קשת, בלוג האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים, המנהל הפדגוגי, משרד החינוך
ברשומה זו מתארת ד"ר גילמור קשת את המודל של מייקר המתייחס לתוכן, לתהליך הלמידה ולתוצרי הלמידה כדי לתת מענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים. ד"ר קשת מדגימה את המודל ביחידת הלימוד ונותנת כלים לתכנון הוראה דיפרנציאלית

תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ההטרוגנית – איגרת מספר 6, משרד החינוך, המנהל הפדגוגי, אגף א' חינוך יסודי
האיגרת בנושא תלמידים מחוננים ומצטיינים נועדה להקנות כלים חדשים וידע חדש, להציג שאלות לחשיבה ולהתבוננות עצמית ולחדד ידע קיים
תוכניות לימודים מותאמות - עולים חדשים

עברית: הבנה, הבעה ולשון - עולים חדשים
התלמידים העולים מצויים בתהליך של השתלבות חברתית ותרבותית בארץ. השליטה בשפה העברית חיונית לבנייה של דימוי עצמי חיובי ולהצלחה מקצועית בהמשך דרכם. בעבור העולים העברית כשפה שנייה נלמדת בסביבה הטבעית שבה היא משמשת ובמסגרת הלימודים. רכישתה מיועדת להשגתן של מטרות חברתיות ואקדמיות כאחד
תוכניות לימודים מותאמות - ADHD

"לגעת מבעד לשריון", משרד החינוך
החוברת מבוססת על תוכנית שמטרתה להקנות כלים יישומיים לבית הספר ובעיקר למורים להתמודדות עם תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז ADHD