חפש ב:

חזרה ללימודים - הנחיות לצוותי חינוך, היום שאחרי

חזרה ללימודים - הנחיות לצוותי חינוך, היום שאחרי

לשירותכם ריכוז נהלים והנחיות לצוותי חינוך בנושא המצב הבטחוני והצעות לקיום שיח רגשי עם התלמידים. 

הנחיות למחנכים

הנחיות למחנכים

תפקיד מחנכי הכיתות

מחנכי הכיתות אחראים לניהול שגרת לימודים בחירום באמצעות

  • מערכת ללמידה מרחוק הפועלת בפורטל ובסביבת ענן הבית ספרית.
  • שמירה על קשר רציף עם ההורים והתלמידים לצורך מעקב אחר התנהלות הלמידה ושימור הקשר בין התלמידים באמצעות הפעלות חברתיות. 
  • יצירת קשר יומי עם תלמידי הכיתה ומשפחותיהם לבדיקת נוכחות פיזית ומצב רגשי ודיווח למנהלים. 
  • הפעלת התלמידים בפעילויות הפגה ולמידה שהוכנו מראש במרחב הכיתתי המקוון. במידת הצורך, פנייה לצוות מורי המקצוע להכנת פעילויות נוספות. 
  • במצב חירום מתמשך – תיאום והפעלת תוכנית לימודים מובנית במקצועות הליבה בשילוב פעילויות הפגה שהוכנו מראש ובהתאם להנחיות המטה. 
  • נוכחות פעילה במהלך שעות היום במרחב הכיתתי, במרחב הבית ספרי וכל רשת חברתית שיבחרו, ולשמור על קשר תדיר עם התלמידים למשך כל תקופת החירום. 
  • שימוש במרחב הכיתתי המקוון כאמצעי תקשורת והוראה עם התלמידים. נוסף לכך ניתן להשתמש בתוכנת מסרים מיידים לעדכון התלמידים והוריהם להיכנס למרחב הכיתה ולהודעות חיוניות. 
  • ריכוז ותיאום הלמידה במרחב הכיתתי המקוון עם מנהלי בתי הספר, מורי המקצוע והיועצים החינוכיים מתוך שלל ההיצע של החומרים הדיגיטליים שמוצעים במרחב הפדגוגי.

- למידה משולבת
- מפגש כיתה וירטואלי (סינכרוני)
- מרחב כיתתי דיגיטלי (אסינכרוני)
- סרטוני הדרכה ללמידה מרחוק
- מערכת השידורים הלאומית בעברית
- מערכת השידורים הלאומית בערבית
- מאגר הקלטות

צוותי חינוך

צוותי חינוך

תדריך לצוותי חינוך:

תלמידינו נחשפו ונחשפים למציאות לא פשוטה שמציפה מנעד רגשות ומחשבות.
החשיפה למציאות מתקיימת באופן ישיר, דרך אמצעי התקשורת, בשיח המשפחתי ובדרכים שונות של מעורבות.
כדי לעבד את המצב חשוב לקיים עם התלמידים שיח פתוח שיעזור להם להכיל את העוצמות הרגשיות ושיסייע להם להיות מודעים לכוחות שיש להם להתמודד עם המצב.
שיח שיאפשר להם לשמוע את חברת השווים ומתוך כך לחזק לכידות חברתית, תחושת שייכות וערבות הדדית הן בכיתה, הן בקהילה והן במדינת ישראל כולה.

חשוב שהשיח יתקיים מתוך שאיפה להחזיר את מרקם החיים השיתופי- אזרחי ויתבסס על :

  • גינוי מוחלט של השימוש באלימות ככלל וכאמצעי להביע צורך או להשיג מטרה בפרט.
  • הבעת הבנה ועידוד הבעת תחושות, רגשות ומחשבות נוכח המצב. דגש על הבעת שונות בדרך מקובלת ומכבדת.
  • הבעת אמון ביכולתם של מבוגרים ותלמידים לפעול באכפתיות, מתוך ערבות הדדית ובהתאם לאמות מידה מקובלות ולחוק.

במסמך המצורף תוכלו למצוא את הדגשים הבאים:

  • איך לנהל את השיח?
  • איך נענה לתלמידים?
  • ריכוז מסרים שיכולים לשמש כעוגן בשיח
  • שיח מוגן בכיתות: עברית | ערבית

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.