דלג אל

נתיב למידה מתחדשת: משימות ביצוע ומבחן מבוקרים (60% מהציון)

חזרה
פתיח

המזכירות הפדגוגית פיתחה 7 דגמים למשימות הביצוע:
עיתון, דף לימוד, נייר עמדה, פרזנטציה, תוצר חזותי, פודקאסט וסיור לימודי.

  • משימה יכולה להיות אישית או קבוצתית
  • כל משימת ביצוע מורכבת משישה שלבים: היכרות, הנחיות ללמידה, תכנון, ארגון מידע, טיוטה, הגשה סופית
  • משך ביצוע המשימה כחודש, במהלכו התלמיד עובר תהליך למידה הכולל:
  • שתי הערכות מעצבות והערכה מסכמת הניתנות על ידי המורה באמצעות מחוונים.
  • עבור כל תחום דעת, יפותחו 7 משימות ביצוע (על בסיס 7 הדגמים) ויוצעו לבחירת המורה.
  • כל מורה יבחר עבור כיתתו משימה אישית אחת (15%), משימה שיתופית אחת (15%) ומבחן (30%)

  • סרטון הסבר משימות ביצוע: עברית | ערבית

  • להדרכות וחומרי הדרכה על שלוש סביבות הלמידה

משימה אישית 15%

חזרה לראש הדף
תוצר חזותי

התוצר החזותי הוא משימה אישית המיועדת לסכם תהליכי למידה עצמית באמצעות שימוש בחשיבה יצירתית ובאוריינות חזותית. התוצר הפיזי החזותי הוא הזדמנות להבעת עמדה ופרשנות אישית של התלמידים לנושאים שנלמדו באמצעות כלים חזותיים כגון פסל תלת ממדי, כרזה, ציור, קומיקס וכדומה. התלמידים יגישו תוצר ודף מלווה שבו יסבירו את שיקוליהם בהכנת התוצר. משימת התוצר החזותי מפתחת את היכולת להתבונן בסוגיה מורכבת ממגוון נקודות מבט, להבין לעומק את העמדות השונות, ורק לאחר הבנת המורכבות או לאחר ראיית הפרספקטיבה של האחר – לגבש עמדה אישית, ואותה להציג בתוצר החזותי.

תוצר חזותי - משימה אישית - סמל שאלון 034151

פרזנטציה

פרזנטציה היא הצגה מילולית של תהליך חקר בליווי מצגת שקופיות. היא כלי הערכה שבו התלמידים מציגים בפני קהל (המורה, הכיתה, קהל אחר) את הידע שלהם בתחום מסוים או את העבודה שביצעו. פרזנטציה דורשת, מלבד איסוף ידע, מיונו ועיבודו, גם מיומנויות של ארגון מידע בצורה חזותית ועמידה מול קהל.

פרזנטציה - משימה אישית - סמל שאלון 034151

סיור לימודי

הסיור הלימודי הוא למידה מחוץ לכותלי בית הספר. בסיור הלימודי נוצר מפגש אותנטי עם הסביבה הפיזית מחוץ לכיתה ולבית הספר. מלבד איסוף ידע בנושא הנבחר ומיון ואבחנה בין עיקר לטפל, התלמידים מפעילים כאן מיומנויות של קריאת מפה, ארגון ותכנון של זמן והצגה בעל פה של ידע במהלך הסיור.

סיור לימודי - משימה אישית - סמל שאלון 034151 - יתפרסם בהמשך

עיתון אקטואלי

משימת כתיבת עיתון היא משימה אישית המביאה לידי ביטוי את הידע שרכשו התלמידים. משימה זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. התוצר הסופי יכול להיות עיתון מודפס או עיתון מקוון בדף אינטרנט בסגנון אתר חדשות.

עיתון - משימה אישית - סמל שאלון 034151

משימה שיתופית 15%

חזרה לראש הדף
עיתון אקטואלי

משימת כתיבת עיתון היא משימה קבוצתית המביאה לידי ביטוי לא רק את הידע שרכשו התלמידים אלא גם מיומנויות הקשורות בעבודת צוות, בתקשורת בין-אישית ובפעילות העיתונאית. זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. לכל תלמידה ותלמיד תהיה אחריות אישית בכתיבת תוכני העיתון. התוצר הסופי יכול להיות עיתון מודפס או עיתון מקוון בדף אינטרנט בסגנון אתר חדשות.

עיתון - משימה שיתופית - סמל שאלון 034152

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט, בעברית הֶסְכֵּת, הוא מעין תוכנית רדיו המופצת באינטרנט שאפשר להאזין לה בכל זמן ובכל מקום. יצירת פּוֹדְקַאסְטִים היא תהליך יצירתי בעל ערך רב ליוצר. זוהי למידה עתירת חשיבה המדגישה למידה פעילה ושאילת שאלות וחקר. במשימה זו יתבקשו התלמידים להכין בקבוצות פּוֹדְקַאסְט (הֶסְכֵּת). בשלב הראשון יחקרו את הנושא שבחרו מהיבטים מגוונים ומזוויות ראייה שונות. כמו כן יעמיקו את הלמידה וההבנה שלהם בנושא הנבחר. השלב השני ייעשה בקבוצות ובו יתכננו ויקליטו פּוֹדְקַאסְט.
העבודה הקבוצתית תאפשר ללומדים לתרגל מיומנויות תקשורת יעילות, עבודת צוות ופתרון בעיות.

פּוֹדְקַאסְט - משימה שיתופית - סמל שאלון 034152 - יתפרסם בהמשך

נייר עמדה

נייר עמדה הוא מעין מאמר קצר המציג עמדה של כותב או קבוצה בנושא מסוים במטרה להביאו למודעות הקורא או לשכנעו. משימת התלמידים: להביע בכתב רעיון, טיעון, עמדה, להעריך תופעה או נושא או לנתח סוגיה. חלופה זו מעודדת למידה אקטיבית, בודקת את הבנת הנושא ויישומו ומעודדת את הלומד לחשוב, לנקוט עמדה ולהביעה הבעה מושכלת ורציונלית. משימת נייר עמדה היא משימה זוגית.

נייר עמדה - משימה שיתופית - סמל שאלון 034152

דף לימוד של שיח בין טקסטים

דף הלימוד של שיח בין טקסטים דורש מהתלמידים חקר של טקסטים שונים בנושא נבחר – מילוליים, שמיעתיים, חזותיים. בכלי דיגיטלי מוצג מגוון מקורות על דף אחד, ולצִידו שאלות לדיון ולמחשבה. המשימה מעודדת את הלומדים לשאול שאלות ולתהות על המשמעות האישית והאקטואלית בנושאים השונים. מטרת הדף לאפשר ללומדים להיכנס לעומקו של דיון בנושא מסוים דרך היכרות עם מקורות התורמים זוויות הסתכלות חדשות. הדף יכלול טקסט עיקרי אחד ולכל הפחות ארבעה טקסטים אשר תומכים או קשורים לשאלה הגדולה. משימת דף לימוד של שיח בין טקסטים היא משימה זוגית.

דף לימוד של שיח בין טקסטים - משימה שיתופית - סמל שאלון 034152

מבחן 30%

בחינות לדוגמה - יתפרסם בהמשך

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.