כיצד מעריכים מידע? ארבע אמות מידה להערכת מידע: עדכניות, אמינות, דיוק ואובייקטיביות. הקטלוג החינוכי, משרד החינוך
הערכת מידע

כמויות המידע הנאספות בכל דקה אדירות, אך האם כל המידע שאנו מוצאים ברשת אמין?
בפרק זה נלמד להעריך כיצד לבדוק את אמינותו של המידע, נציג כלים לבדיקת המידע ונְפתח חשיבה ביקורתית.
הנחיה למורים
לפניכם מצגות ושיעורים מצולמים בנושא הנלמד. להקניית הנושא תוכלו לבחור בכמה אפשרויות:
- כיתה הפוכה – התלמידים יצפו בסרטון לפני השיעור, ואחר כך יתקיים דיון בשיעור על הסרטון
- צפייה בצוותא בסרטון במהלך השיעור ומענה על דילמה, מטלה או תרגול בתום הצפייה
- הכנת מערך שיעור על בסיס המצגת והסרטון הקיימים. כמו כן מוצעים חומרי העשרה כגון כתבות, מאמרים וסרטונים המשלימים את הידע ומרחיבים אותו לתחומים נוספים של ניתוח נתונים
ביחידת הלימוד מצגות, שיעורים מצולמים, הרצאות מומחים, כתבות, מאמרים ומערכי שיעור. המורים רשאים לעשות שימוש ביחידה כולה או רק בחלקה. לימוד היחידה מצריך כמה שיעורים עיוניים ומעשיים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{c.label}}{{$last ? '' : ', '}}
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}