חפש ב:

סייבר גאוגרפי

חזרה
פתיח

סייבר הוא כינוי למרחב הכולל רשתות מחשבים, מערכות תקשורת, מידע, בקרה וכדומה. המרחב הקיברנטי (Cyber Space) הוא מרחב פעילות המשפיע כיום על חיינו.

הסייבר הגאוגרפי עוסק בחיבור שבין תופעות ותהליכים גאוגרפיים לבין מרחב הסייבר וכולל איסוף, ארגון, ניתוח ומיפוי ממוחשב של המרחב, המתבצע כיום באמצעות מערכות מידע גאוגרפיות (ממ"ג) - Geographic Information System (GIS).


מסלול הסייבר הגאוגרפי שם דגש על ניתוח מרחבי המבוסס על מיפוי מקוון ושימוש במערכות מידע גאוגרפיות. הידע והמיומנויות הנלמדים במסלול זה מבססים את החשיבה המרחבית, מעמיקים את ההבנה של תפרוסת התופעות והתהליכים במרחב ומפתחים בקרב התלמידים כישורים להכנה ולניתוח מפות מקוונות.
המסלול נפתח בשיתוף עם מערך השטח בחיל המודיעין והפיקוח על גאוגרפיה-אדם וסביבה במשרד החינוך.

יישומי מערכות מידע גאוגרפיות נדרשים היום בכל משרדי ממשלה, ברשויות המקומיות, בצבא ובכל פעילות ותכנון מרחבי. על כן, לימוד תחום הדעת "גאוגרפיה-אדם וסביבה" תוך שימוש במערכות המידע הגאוגרפיות הופך את הלמידה לעדכנית ורלבנטית לתלמידים וחשוב מכך מעניק ללומדים מיומנויות וערכים הנדרשים לבוגר במאה ה- 21.

בחטיבת הביניים (כיתות ז-ט) כלי הסייבר הגאוגרפי משתלבים בהוראה בכל הנושאים הנלמדים, על פי תוכנית הלימודים ובכל שכבות הגיל.

בחטיבה העליונה (כיתות י-יב) בוחרים התלמידים במגמת "גאוגרפיה - אדם וסביבה" כמקצוע מוגבר. מסלול הסייבר הגאוגרפי משתלב בכל אחד מתחומי ההתמחות: "הפיתוח והתכנון המרחבי", "כדור הארץ והסביבה" ו"האדם במרחב החברתי-תרבותי" וכן בנושאי הליבה של תחום הדעת על פי תוכנית הלימודים. השימוש בכלי הסייבר הגאוגרפי מומלץ בעיקר ככלי גאוגרפי משמעותי בתהליכי חקר במסגרת ההערכה הבית ספרית.

קול קורא להשתתפות ביום שיא סייבר גאוגרפי תשפ"א

> כניסה למשאבי הלמידה וההוראה בילקוט הדיגיטלי (בכרום בלבד ובסיסמת הזדהות משרד החינוך)

 

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.