חפש ב:

זהות ושייכות

זהות ושייכות

"כניסה לבית ספר חדש מלווה בחששות שיסודם בהגדרה מחודשת של המעמד האישי: אני לא גדול, אני קטן, ובהגדרה מחודשת של התפקיד: תלמיד בחטיבת הביניים אין משמעו תלמיד ביסודי, ולחלופין – אין משמעו תלמיד בחטיבה העליונה. הדרישות הלימודיות בחטיבת הביניים תובעניות יותר מאלה שחווה התלמיד בבית הספר היסודי; אוכלוסיית בית הספר גדולה יותר, התלמיד פוגש מספר גדול לאין ערוך של אנשי צוות חינוכי והקמפוס הבית ספרי גדול מזה שהורגל לו. במקביל, המעבר מלווה בתהליכי התבגרות שונים: פיזיים, נפשיים, תרבותיים ובדרישות חברתיות משתנות... לעתים יש לאדם כמה וכמה תפקידים ומחויבויות, המתנגשים זה בזה, ועם המעבר לחטיבת הביניים עלולה ההתנגשות להחריף". (מתוך המסמך: "תוכנית ליבה לשעות החינוך", מנהל ח"ן) הנער בוחן את עצמו במסגרת של הקבוצה עד כמה הוא שייך אליה; איך מדברת תחושת השייכות הזו עם שייכות לקבוצות אחרות; כיצד הוא מציג את עצמו; איזה רושם ראשוני הוא יוצר ומהי תרומתו הייחודית לקבוצה. עיסוק במעגלי שייכות מתחיל מהמעגל המשפחתי ומתרחב דרך מעגל הכיתה והקבוצה אל הקהילה, אל החברה ואל העם. מערכים אלו יופיעו תחת הנושא "שייכות, סולידריות ומעורבות".

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{c.label}}{{$last ? '' : ', '}}
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.