חפש ב:

תנועה, מראה ודמות בשילוב הנושא 'השוואת שברים'- יחידה 2

תנועה, מראה ודמות בשילוב הנושא 'השוואת שברים'- יחידה 2

ביחידה זו נלמד איך מתחילים פרויקט בסקראץ': נבחר דמות ונערוך אותה, נקבע אתחול לפרויקט (ערכים התחלתיים המוגדרים בתחילת הקוד). בנוסף, נבחין בין שני מושגים: "ערכים מוחלטים" ו"ערכים יחסיים". באמצעות התרגולים תוכלו להתנסות וליצור פרויקט בעצמכם.

 

יחידת לימוד זו משלבת בתוכה את הנושא 'השוואת שברים' מתוכנית הלימודים במתמטיקה.

 

הנחיה למורה:

היחידה כוללת מצגת, חומרי עזר וקבצי תרגול של סקראץ' עם פרויקטים לתלמידים. ניתן לעשות שימוש ביחידה כולה או רק בחלקה. יחידה נלמדת במהלך מספר שיעורים עיוניים ומעשיים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{c.label}}{{$last ? '' : ', '}}
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

קביעת מאפיינים לדמות ואתחול פרויקט

תנועה, מראה ודמות

תרגולים

תרגולים

תרגול רמה 1: השוואת שברים - כדור לסל

שנו את מאפייני "דמות" הכדור כך שהכדור ייכנס לתוך הסל שעליו מופיע השבר הגדול ביותר.

פתרון 

תרגול רמה 2: השוואת שברים - ילדה הולכת לישון 

ערכו את הקוד כך שבכל פעם שתריצו אותו הילדה תשכב במיטה, כאשר ראשה מונח לצד השבר הגדול מבין השניים.

פתרון

תרגול רמה 3: השוואת שברים - לדוד משה הייתה חווה

עזרו לדוד משה לארגן את החווה. כתבו קוד עבור כל דמות בחווה באופן הבא: הדוב יעמוד לצד שבר קטן משלם, חד הקרן יעמוד לצד שבר גדול משלם והקאנטור (חצי איש חצי סוס) יהפוך לבלתי נראה (שהרי הוא לא באמת שייך לחווה).

פתרון

 

יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.