תנועה, מראה ודמות בשילוב הנושא 'השוואת שברים'- יחידה 2

ביחידה זו נלמד איך מתחילים פרויקט בסקראץ': נבחר דמות ונערוך אותה, נקבע אתחול לפרויקט (ערכים התחלתיים המוגדרים בתחילת הקוד). בנוסף, נבחין בין שני מושגים: "ערכים מוחלטים" ו"ערכים יחסיים". באמצעות התרגולים תוכלו להתנסות וליצור פרויקט בעצמכם.
יחידת לימוד זו משלבת בתוכה את הנושא 'השוואת שברים' מתוכנית הלימודים במתמטיקה.
הנחיה למורה:
היחידה כוללת מצגת, חומרי עזר וקבצי תרגול של סקראץ' עם פרויקטים לתלמידים. ניתן לעשות שימוש ביחידה כולה או רק בחלקה. יחידה נלמדת במהלך מספר שיעורים עיוניים ומעשיים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{c.label}}{{$last ? '' : ', '}}
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
קביעת מאפיינים לדמות ואתחול פרויקט
תרגולים

תרגול רמה 1: השוואת שברים - כדור לסל
שנו את מאפייני "דמות" הכדור כך שהכדור ייכנס לתוך הסל שעליו מופיע השבר הגדול ביותר.
תרגול רמה 2: השוואת שברים - ילדה הולכת לישון
ערכו את הקוד כך שבכל פעם שתריצו אותו הילדה תשכב במיטה, כאשר ראשה מונח לצד השבר הגדול מבין השניים.
תרגול רמה 3: השוואת שברים - לדוד משה הייתה חווה
עזרו לדוד משה לארגן את החווה. כתבו קוד עבור כל דמות בחווה באופן הבא: הדוב יעמוד לצד שבר קטן משלם, חד הקרן יעמוד לצד שבר גדול משלם והקאנטור (חצי איש חצי סוס) יהפוך לבלתי נראה (שהרי הוא לא באמת שייך לחווה).