חפש ב:

התמודדות במצבי סיכון - כיתה יא

התמודדות במצבי סיכון - כיתה יא

מבחר פעילויות, מערכי שיעור חומרי הוראה וסרטונים  שנועדו לחזק את החזון האישי של התלמידים ולפתח בהם  ישורים להתמודדות עם מצבי סיכון בגיל ההתבגרות.

מועצת תלמידים - לשם מה?

כיתה יא

פעילות שמטרתה העלאת עמדות אישיות לגבי המטרות של מועצת התלמידים כפי שהן מוגדרות בחוזר מנכ"ל. המשתתפים יעמדו על חשיבות הפעילות של מועצת תלמידים במרחב הבית ספרי ובמרחב הקהילתי, כחלק מתהליכים למימוש אורח חיים דמוקרטי.

לפעילות

מבנה הפעילות
שלב אישי: ניסוח המטרות והתפקידים של מועצת התלמידים
שלב קבוצתי: דיון במסקנות האישיות בהשוואה למטרות המנויות בחוזר מנכ"ל
מליאה: הצגת מסקנות הקבוצות ודיון

משחק הסימנים

כיתה יא

פעילות שמאפשרת לתלמידים להתבונן בהתנהגותו של השונה בקבוצה ולהתבונן בהתנהגות של הקבוצה כלפי השונה.

לפעילות

מבנה הפעילות
שלב א - במליאה: המנחה מוציא החוצה שלושה משתתפים ומנחה את הנשארים בהוראות התרגיל. שלושת החברים שהוצאו ינסו להשתלב בשיח שהוגדר מראש בלעדיהם.
שלב ב – מליאה: שלושת החברים יספרו מה הרגישו ומה עשו כשהתבקשו להשתלבו בקבוצה. הקבוצה מצידה תשתף באופן התנהלותה מול השלושה.
שלב ג – דיון במליאה.

בין פרטי לציבורי ברשת

כיתה יא

הפעילויות יתמקדו בפיתוח כישורי בחירה והתנהלות ברשת: שיקול דעת, איפוק, אמפתיה, הבנה, קידום תקשורת בין אישית– הרואה את העצמי וגם את האחר, חיזוק נורמות התנהגות ראויות ברשת והעלאת המודעות למצבים מורכבים המתעוררים בה.

לפעילות

מבנה הפעילות
הכנה של המשתתפים לקראת הפעילות:
· שאלון או סקר יישלח אל המשתתפים לפני הפעילות
· צפייה בסרטון בנושא פרטיות ברשת
· המשתתפים יקבלו שאלה בקבוצת הוואטסאפ

שתי אפשרויות לפעילות קבוצתית:
אפשרות 1
שלב א: צפייה
שלב ב: שאלות לדיון בעקבות הצפייה
שלב ג: דיון במליאה- מסרים ומסקנות עלו מהפעילות
שלב ד: סיכום- כתיבת אמנה חברתית לשמירה על פרטיות ברשתות חברתיות
אפשרות 2
שלב א: פתיחה במליאה- חלוקת ערכת כרטיסיות של תמונות בנושא
שלב ב: קבוצתי

חומרים למורה
סרטון שבו נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, מתייחס להעלאת מידע לרשתות החברתיות סרטון מלכודת הדבש של הרשתות החברתיות | סרטון בנושא פרטיות ברשת

חיים בסרט

כיתה יא

באמצעות צפhיה בסרט המתאר נערה שכל הקשרים בחייה החברתיים והמשפחתיים הופכים להיות וירטואלים, נזמין את התלמידים לדון ולבחון את ההשלכות של מציאות חיים מעין זו.

לפעילות

מבנה הפעילות
צפיה בסרט "כבלים מודרנים"
מליאה: שאלות דיון בעקבות הצפייה

חומרים למורה
סרט כבלים מודרניים

יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.