דלג אל

הצהרת נגישות

תאוריות של ילדים – דיון בין ילדים בסוגיה פילוסופית

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי, ידע מתחומי הליבה, ידע עולם
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. שפה ואוריינות: כשירות לשונית

אודות הפעילות

איך ציפורים נודדות לא מתעייפות כשהן עפות – שאלה פילוסופית שמעלה ילדה עומדת בבסיס שיח עמיתים המונחה על ידי הגננת. מטרת השיח היא הקשבה לתאוריות שמעלים הילדים אשר מפתחות את חשיבתם.

להרחבה

 

הסרטון מציג "שיח פילוסופי" של ילדים סביב שאלה שהעלתה אחת הילדות בגן.

מהו שיח פילוסופי?

שיח פילוסופי הוא שיח העוזר לקדם את יכולות הילדים להעלות שאלות ולחקור את העולם.

שיח פילוסופי עם ילדים לא נועד ללמדם פילוסופיה אלא לעודדם ליצור כזו משלהם שתהיה פילוסופיה שואלת, דינמית, בוחנת, פתוחה, חוקרת ויצירתית. בשיח פילוסופי חולקים חוויה וחוקרים משמעות. הסקרנות היא זו שיוצרת את הידע.

חקירה פילוסופית מבוססת ונבנית על הסקרנות הטבעית של הילדים ולכן היא מפתחת את יכולתם לשאול שאלות. נוסף על כך היא מפתחת את כישוריהם החברתיים כמו התחשבות באחר, אכפתיות ויכולת לנהל דיון אמיתי מתוך קשב.

אולי תתעניינו גם ב...

לך, לך, למדבר הדרכים יובילו
בגן רותם מתקיימת למידה מגוונת במרחבי הטבע המשלבת מפגש פיזי ואנושי עם המדבר הסובב אותו ועם אנשי הקהילה, בד בבד עם פיתוח תחושת פליאה ושייכות לטבע ולקהילה המקומית.
אומנות חזותית בגן הילדים
דף העמדה מתאר את ההיבטים השונים לעיסוק באומנות בגן הילדים, מהן מטרותיו ובמה יש למקד את דרכי היישום.
منتجون ومبدعون في البستان
تهيئة وتوفير مساحات متعددة للإنتاج الحرّ في الروضة والبستان.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.