דלג אל

הצהרת נגישות

שילוב תנועה בשגרת הגן

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: חינוך לתנועה, חינוך לשלומות

אודות הפעילות

פעילות תנועתית מאתגרת ומעוררת היא חלק בלתי נפרד משגרת הלמידה בגן זית בחדרה. כל מרחב הגן הוא מרחב פעיל ומתקיים בו "שוויון ערך הפעילויות". בכל בוקר הילדים מגיעים לגן ויכולים לבחור את סוג הפעילות המעניין אותם כולל פעילות גופנית. בזכות גישתה של הגננת שרית ברקוביץ, התנועה אינה "מבודדת" מלאכותית מסביבת הפעילות הטבעית של הילדים ואינה משויכת רק לחצר הגן. בסרטון אפשר לראות ילדים פעילים, יוזמים, מתכננים ומארגנים פעילות תנועתית מאתגרת במרחבי כיתת הגן.

קיום הפעילות מתאפשר בזכות החופש שניתן לילדים לנייד חפצים וריהוט במרחבי הגן, ומתוך הנחה שיכבדו את העמיתים הפועלים בסביבתם, יתחשבו בהם וישמרו על הציוד. פעילות תנועתית בשגרת הגן תורמת לטיפוח כישורים חברתיים ובהדרגה לאקלים גן מיטבי.

להרחבה

  1. הסולמות המוצגים בסרטון נקראים "סולם שוודי" ועשויים לפי תו תקן.
  2. קיבועם לקיר ייעשה בפיקוח קצין ביטחון מטעם המועצה.
  3. הטיפוס מתאפשר רק במצב שיש מזרנים פרוסים ויציבים מתחת.

אולי תתעניינו גם ב...

שילוב בין שני תחומי דעת בגן הילדים: חינוך גופני וגאומטריה
בסרט זה מוצגים הרציונל והיישום של שילוב בין שני תחומי דעת בגן הילדים: הגיאומטריה והחינוך הגופני. אינטגרציה בין-תחומית בגן הילדים מאפשרת למידה חווייתית ומשמעו...
משחקים חברתיים בגן יער
סביבה החוץ כיתתית מזמנת חומרים ותנאים למשחק חברתי עשיר. מכיוון שכך, אין צורך להביא ליער משחקים מבחוץ אלא ליהנות מהשפע שהסביבה מספקת. בסרטון ניתן לראות את ילד...
פתרון בעיות
פתרון בעיות הוא תהליך הנעשה כאשר רוצים להשיג מטרה ואין יודעים כיצד. תהליך זה מפתח את הגמישות המחשבתית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.