דלג אל

מפגש אישי רגשי

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. כישורי חיים: מוקד האני

אודות הפעילות

הסרטון מציג מפגש אישי רגשי יזום על ידי הגננת בינה לבין ילד, שמטרתו היא להגיע ל"קשב לטובת קשר". הגננת משוחחת עם הילד על נושא שקרוב ללבו, קשובה לו ומאפשרת לו להוביל את המפגש. הקשב של הגננת לילד מחזק ומעמיק את הקשר הרגשי ביניהם.

ילדים מספרים לנו דברים בדיבור, במשחק, בציור ובחול. הם עסוקים להביע את רגשותיהם בעשייה שלהם. ילדים, מעצם היותם ילדים, מביעים את עצמם במקומות שהם לאו דווקא שיחה, והרבה פעמים צריך רק להיות קשובים אליהם. אנו, כגננות, צריכות לפתוח את האפשרויות השונות שיכולות להיות למפגש אישי רגשי, בין הגננת והילד וצריכות שיהיה לנו רפרטואר של כלים למפגשים אישיים אלו, כדי שנוכל לגוון ולהתאים זאת לכל ילד וילד.

איך לקיים מפגש אישי רגשי? האם הוא צריך להיות קבוע או ספונטני? מתי במשך היום? תשובות לשאלות אלו ואחרות וכן דוגמאות נוספות למפגשים אישיים יזומים, תוכלו למצוא במאמר הבא, שנכתב על-ידי מולי אפרת, מפתחת הגישה הדיאלוגית בגן.

 

 

אולי תתעניינו גם ב...

מיכאלה מנחה קבוצת ילדים בתחום ענין אישי שבחרה וחקרה
עקרונות הגישה הדיאלוגית מושתתים על משא ומתן עם הילדים ועל שיתוף פעולה, ויחד קובעים את תוכנית הפעילות והנושאים הנלמדים בגן. התעניינות של ילדה בנושא האינדיאנים...
סביבות להשראה במרכז העשרה
סרטון זה, המצולם במרכז העשרה לגיל הרך בבית שמש יכול להוות השראה עבור גננות רבות המחפשות רעיונות לעיצוב סביבה שתעודד פעילות עצמאית ומשחק של ילדים ברוח הגן העתידי
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.