דלג אל

הצהרת נגישות

מרחבי משחק בגן העתידי

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
סביבות למידה:
פנים הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. כישורי חיים: מוקד בין אישי

אודות הפעילות

תפיסת הגן העתידי מזמינה את הילדים להיות שותפים פעילים ויוזמים ביצירת סביבת המשחק שלהם. מרחבי המשחק בגן העתידי מכילים "חומרים פתוחים" - הם גמישים, פריקים, ניידים ומשתנים בהתאם לצרכים ולהעדפות של הילדים. בגן תדהר במודיעין, בניהולה של טלי שכטר, ישנו מרחב משחק גדול ולצדו מרחב סדנאי בו יוצרים הילדים חלקי משחק החסרים להם. בסרטון ניתן לראות את ילדי הגן שרובם בגילאי 3-4 בונים לעצמם את מרחבי המשחק, משחקים בהם ביחד או במקביל על פי בחירתם כשכל אחד מהילדים מוצא בו את מקומו.

 

לארגון המרחב החינוכי בפנים הגן ובחצר יש חשיבות גדולה בהעברת מסרים בכלל, ולילדים בפרט. כדברי מוריס מלגוצ'י, אחד מהוגי אסכולת רג'יו אמיליה שבאיטליה, "הסביבה החינוכית מהווה מעין אקווריום המאפשר - בגלל שקיפות קירותיו - לשקף ולבטא את הגישה החינוכית, את הערכים ואת התרבות של האנשים החיים בה. "ארגון המרחבים בגן יכול להזמין אינטראקציה קבוצתית קטנה וגדולה, לעורר למידה שיתופית, לעורר סקרנות לפתח יצירתיות ולהזמין ילדים לחקור ולהביע את עצמם. חומרים שונים (כגון צעצועים, חפצים, אביזרים) שנמצאים במרחב מזמינים השתתפות ומעורבות מסוגים שונים. חומרים מסוימים מוגבלים באופן השימוש בהם, וחומרים אחרים – "חומרים פתוחים", פותחים אפשרויות שונות רבות להתנסויות ואינטראקציות.

אולי תתעניינו גם ב...

القصَّة الشعبيَّة: مسار تعلّم. سرد قصّة الملك الحكيم ومن ثم تمثيلها- بستان المرح.
أطفالُ بستان المرح يبادرون إلى تمثيل القصَّة الشعبيَّة "حكاية الملك الحكيم" وعرضها أمام جمهور الأطفال، وطاقم العاملين في البستان.
חצר גרוטאות
בסרטון, שצולם בגן ורד בקיבוץ אפק, נראה את ילדי הגן מתכננים, בונים ומשחקים במרחב המאפשר תנועה מרבית. תוך כדי המשחק בחצר הגרוטאות הם משכללים את כישוריהם החברתי...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.