דלג אל

הצהרת נגישות

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע עולם, מיומנויות תוך אישיות, ביטוי אישי
סביבות למידה:
כל הגן, מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה, כשירות לשונית, מכוונות לספר

אודות הפעילות

עלון לגננת העוסק בקשר בין חקר ועשייה מדעית בגן להתפתחות יכולות שפתיות, לרבות אוצר מילים, יכולות המשגה, פיתוח ושכלול של יכולות קוגניטיביות. בעלון מגוון הצעות לפעילויות בגן, בקהילה ובמרחבי החיים.

  • לעלון
  • ילדי גן מחפשים את הירח – סרטון
  • התוכנית "מילת היום – חוקרים בגן"
    תוכנית זו היא הרחבה של התוכנית "מילת היום בגן". לתוכנית זו נבחרו מילים המציגות תהליכי חקר: להתבונן, השערה, המצאה, מסקנה, ניסוי, השוואה, תופעה, מדען, תצפית ויומן. התוכנית נועדה לעודד שיח פותח ותומך חקר, להרחיב ולהעמיק את תהליכי החקר בעשייה בגן הילדים ולהרחיב הזדמנויות של משחק, עניין, שיח, חוויה ושיתוף סביב תכנים מדעיים וטכנולוגיים. בתוכנית יש פוטנציאל להעשיר את עולמם של הילדות והילדים בגן, לגרות את דמיונם ולפתח את כישורי השפה והשיח שלהם. חזרה על מילים נבחרות מתוך יצירת חיבורים חדשים בין המילים תעמיק את השיח וההבנה סביב תופעות ותהליכים. שילוב בין אמצעים חזותיים כמו סרטונים, אנימציות ותמונות לבין אמצעים מילוליים יגביר את ההנאה והלמידה של הילדים.
  • מילת היום "חוקרים" בגן – הרצאה לגננות במסגרת 'אקדמיה ברשת' עם דיאנה אלדרוקי פינוס

אולי תתעניינו גם ב...

סדר יום בגן יער
בסרטון אפשר לראות את הפעילות ב"גן יער" בחורשה במצפה רמון ולשמוע מהם העקרונות לתכנון סדר יום בגן יער
دمج التّربية البدنيّة في اللّقاءات في بستان المحبّة
كيف تعمل المربِّية على دمج ألعاب حركيَّة في لقاء الصَّباح بشكلٍ يوميّ، ودمج أنشطة تساعد الطفل على تطوير قدراته الحركيَّة، والاجتماعيَّة، والمعرفيَّة؟
אוריגמי ומגזרות נייר
אומנות האוריגמי שמקורה במזרח מאפשרת לילד להתנסות בה ולחקור מושגים כמו קו, צורה, צלע, קפל, קודקוד ועוד. בואו לראות את היופי שבנייר
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.