דלג אל

הצהרת נגישות

כולם בשביל אחד בשביל ישראל

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
גאוגרפיה - אדם וסביבה, פעילות חוץ בית ספרית וטיולים, מולדת, חברה ואזרחות
פדגוגיות יעודיות:
למידה עצמאית, מעגלי שייכות, למידה רב-תחומית
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
עפרה בהרב
שפה:
עברית

היכרות עם הסביבה, בית מדרש, הכנה למסע ולמידת מיומנויות מפה – בשביל ישראל

מרכזי מחוננים חברו ליוזמה משותפת: למידה סביב שביל ישראל. במהלך הקורסים התלמידים לומדים על שביל ישראל – מתווה השביל, היישובים והמקומות שבהם הוא עובר, ודנים בשיקולים להקמת השביל ובחשיבותו. התלמידים מעמיקים את הלימוד בשביל דרך עבודות חקר קצרות בתחומי דעת שונים ומגוונים. הקבוצה מתנסה בעבודת צוות ובשיתוף פעולה דרך לימוד משותף בכיתה של השביל ושיח בכיתה סביב העבודות השונות של התלמידים.

הלימוד של השביל, כמו ההליכה בו, רצוף אתגרים וקשיים, התלהבות ורצון לחקור ולהעמיק. הוא מזמן מפגש עם תרבויות, מקומות, יישובים ואנשים שונים. כך גם הקורס – מסע של קבוצה שבו כל אחד מהתלמידים נהנה מהלימוד העצמאי וחוקר (בתחום שמרתק אותו ומלהיב אותו) את דרך השביל, אך כחלק מקבוצה שלמה. הדיון בכיתה, השיח העקרוני על השביל, על הנעשה בו והאפשרויות האין-סופיות הגלומות בו חשובים לא פחות מהתוצר עצמו. מבנה הקורס שם דגש על השיטוט שבין עבודת החקר והידע ובין כלים ומיומנויות הנרכשים בדרך הלימוד – עבודת צוות ומשוב.

אולי תתעניינו גם ב...

תנע סיבובי - פעילות לחנוכה בהשראת המדענית והמתמטיקאית אמי נטר
בפעילות זו התלמידים למדים על סיפור חייה מעורר ההשראה של אמי נטר ומתנסים בבדיקת הגורמים המשפיעים של התנע הסיבובי של גופים מסתובבים.הפעילות מהווה דוגמה לשיעור ...
אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה – מסמך מנחה
איך הופכם את פיתוח החשיבה למטרה מודעת וגלויה במסגרת הוראת התוכן הלימודי?
קפה דילמה
דילמה שבועית – קורס ייחודי לחטיבת הביניים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.