דלג אל

הצהרת נגישות

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
פיזיקה, אקולוגיה וחינוך סביבתי
פדגוגיות יעודיות:
למידה בדרך החקר
מסגרות חינוכיות:
מצוינות 2000
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
גיא אשכנזי
שפה:
עברית

גם העולם המוכר מצריך העמקה והבנה: תהליכי חימום וקירור ובידוד תרמי

תלמידים מכירים את נושא החום מהתנסויות רבות בחיי היום-יום, אך התנסות זו אינה מתורגמת בהכרח לעולם מושגים מדעי. יחידה זו עוסקת במושגים של מעבר חום ובידוד תרמי תוך כדי ביצוע מדידות, תכנון וביצוע ניסוי, ניסוח טיעון ואף תיכון טכנולוגי.

ביחידה מוצעות שלוש פעילויות:

  1. ניסוי חקר – התלמידים מתכננים ניסוי ומבצעים אותו, מסיקים מסקנות ובוחנים את תוצאותיו לאור תפיסות מוקדמות.
  2. בניית טיעון – התלמידים משתמשים בידע המדעי שרכשו כדי להסביר סיטואציה הקשורה לניסוי שעשו אך שונה במהותה.
  3. תחרות בידוד (פעילות הרחבה) – התלמידים מתבקשים לתכנן, לייצר ולתכנן פתרון טכנולוגי שישפר את בידוד החום של פחית המלאה במים חמים (55-50 מעלות) כך שטמפרטורת החום תרד בפחות ממעלה אחת בחמש דקות.

הפעילות נכתבה בעבור תוכנית מצוינות 2000 ופורסמה במאגר הידע מחוננט.

אולי תתעניינו גם ב...

מתן שירות לטיפוח מחוננות וכישרון בעולם – סקר בין-לאומי
דו"ח (באנגלית) מ-2010 הסוקר את המצב בעולם בנושא טיפוח מחוננות וכישרון. הדו"ח נכתב בעבור קרן החינוך CfBT בידי שלושה חוקרים ופעילים חשובים בתחום מבריטניה
כמה חושים יש לנו?
כמה באמת? תרגיל בהסתכלות מחודשת על המובן והמוכר
הרבה יותר מעניין להיות קרובים
משעמם לי! על השיעמום אצל מחוננים, סיבותיו וההתמודדות עימו
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.