ואריאציות‭ ‬של‭ ‬הדגל‬‬‬‬‬‬

ואריאציות‭ ‬של‭ ‬הדגל‬‬‬‬‬‬

הרעיון שלי

תיכון מדעים ואמניות עמל נהריה

מגמת אמנויות העיצוב כיתות יא-יב

מנחים : דגנית קוחלי כהן, דני אבקסיס

בתהליך העבודה התבקשו התלמידים לשמור על פורמט הדגל, סמל ושני פסים, ולעשות בו שינויים הנוגעים למהות הרעיון מתוך שימוש בכלים כגון מטפורה, אלגוריה, אסוציאציה ואנלוגיה. התלמידים הונחו לפנות באמצעותם אל הרגש והמחשבה של המתבונן האמור לעמוד על הקשר בין צורתו ומהותו של הדגל המקורי לעומת השינויים שנעשו בו. את הנושאים אפשר היה לבחור מתחומים אלו ואחרים: חברה, כלכלה, פוליטיקה, תרבות ואמנות.

מטפורה: תיאור מושג מסוים באמצעות תכונותיו של מושג אחר.

אלגוריה: יצירת משמעות נוספת ליצירה מעבר למפורש, לגלוי ולמובן מאליו ביצירה עצמה.

אנלוגיה: שימוש ביחס של דמיון צורני או עיצובי בין שני יסודות או יותר.

אסוציאציה: שימוש בהקשרים ויזואליים או רגשיים להעמקת משמעות היצירה אצל המתבונן.

יצוין כי הדגל, בהיותו סמלה הייחודי והמוצהר של המדינה אשר מנותבים אליו רגשות מהותיים של הזדהות או חוסר הזדהות, כמוהו כ'פרה קדושה'. לפיכך כל עיסוק בו, כל שכן 'שיבוש' שלו, עלול להוביל למגוון רחב של תגובות. מסיבה זו בדיון על מהות השינויים, הנימוקים לקיומם ומידת הרלוונטיות שלהם נדרשת מהתלמידים חשיבה מורכבת יצירתית ומקורית שתביא לניסוח מתאים שיעורר דיון.​

יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.