דלג אל

הצהרת נגישות

היינו כחולמים: שיבת ציון

היינו כחולמים: שיבת ציון

שבעים שנה בלבד חלפו מחורבן המקדש הראשון ועד לבניית בית המקדש השני. בתקופה זו השתנו סדרי עולם – בבל שהחריבה את המקדש הראשון נכבשה בידי פרס, ופרס הייתה לאימפריה עולמית. כורש מלך פרס דגל במדיניות של סובלנות דתית ואִפשר ליהודים לשוב למולדתם ולבנות בה את בית המקדש השני. ואולם לקריאתו נענו אך מעטים. רוב היהודים נותרו בבבל, ואלו ששבו ארצה (שבי ציון) נתקלו בבעיות כלכליות ופוליטיות שעיכבו את בניית בית המקדש השני. אט אט התחזק היישוב היהודי בארץ ישראל ובית המקדש נבנה. עברו עוד כמאה שנים עד שירושלים שבה להיות בירתו של העם היהודי.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

יחידות הוראה מתוקשבות

שיבת ציון
שיבת ציון
תחומי דעת: היסטוריה חמ"ד

יחידה זו עוסקת בימי שיבת ציון לאחר גלות בבל. נתחיל את לימוד היחידה בסקירה היסטורית החל בחורבן בית ראשון בשנת 586 לפני הספירה, שארית הפליטה בארץ ורציחתו של גדליה בן אחיקם. נעבור להתבוננות בחיי היהודים הגולים לבבל ונסיים בהצהרת כורש, בימי שיבת ציון, בבניית בית המקדש השני ובהנהגתם של עזרא ונחמיה.

תקופת המשנה (משנת 70 לספירה) וראשית התלמוד
תקופת המשנה (משנת 70 לספירה) וראשית התלמוד
תחומי דעת: היסטוריה חמ"ד

יחידה זו עוסקת בתולדות היהודים והיהדות בתקופת המשנה בימי השלטון הרומי, החל בשנת 70 לספירה ועד סוף המאה השלישית לספירה לערך.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ל"ג בעומר - בין אבל לשמחה
ל"ג בעומר מתואר במסורת היהודית יום שמחה מאחר שביום זה פסק מותם במגפה של תלמידי רבי עקיבא.
רבי יהודה הנשיא
המפעל המרכזי והחשוב ביותר של רבי יהודה הינו כמובן עריכת התורה שבעל פה – הלא היא המשנה – וחתימתה הסופית.
יהדות ספרד
במשך למעלה מאלף שנים התקיימו בספרד חיים יהודים תוססים ועשירים. תור הזהב בספרד הותיר את חותמו על העולם היהודי והתרבות המערבית, ונגדע באחת עם גירוש ספרד
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.