דלג אל

הצהרת נגישות

משימות ביצוע מבוקרות

חזרה
פתיח

לפניכם 7 דגמים למשימות הביצוע:
עיתון, דף לימוד, נייר עמדה, פרזנטציה, תוצר חזותי, פודקאסט וסיור לימודי
- כל משימת ביצוע מורכבת משישה שלבים: היכרות, הנחיות ללמידה, תכנון, ארגון מידע, טיוטה, הגשה סופית.

 

חזרה לראש הדף

משימות אישיות

עיתון תקופתי

עיתון תקופתי

משימת כתיבת עיתון היא משימה אישית המביאה לידי ביטוי את הידע שרכשו התלמידים. משימה זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. התוצר הסופי יכול להיות עיתון מודפס או עיתון מקוון בדף אינטרנט בסגנון אתר חדשות.

תוצר חזותי

תוצר חזותי

התוצר החזותי הוא משימה אישית המיועדת לסכם תהליכי למידה עצמית באמצעות שימוש בחשיבה יצירתית ובאוריינות חזותית. התוצר הפיזי החזותי הוא הזדמנות להבעת עמדה ופרשנות אישית של התלמידים לנושאים שנלמדו באמצעות כלים חזותיים כגון פסל תלת ממדי, כרזה, ציור, קומיקס וכדומה. התלמידים יגישו תוצר ודף מלווה שבו יסבירו את שיקוליהם בהכנת התוצר. משימת התוצר החזותי מפתחת את היכולת להתבונן בסוגיה מורכבת ממגוון נקודות מבט, להבין לעומק את העמדות השונות, ורק לאחר הבנת המורכבות או לאחר ראיית הפרספקטיבה של האחר – לגבש עמדה אישית, ואותה להציג בתוצר החזותי.

חזרה לראש הדף

משימות שיתופיות

נייר עמדה

נייר עמדה

נייר עמדה הוא מעין מאמר קצר המציג עמדה של כותב או קבוצה בנושא מסוים במטרה להביאו למודעות הקורא או לשכנעו. משימת התלמידים: להביע בכתב רעיון, טיעון, עמדה, להעריך תופעה או נושא או לנתח סוגיה. חלופה זו מעודדת למידה אקטיבית, בודקת את הבנת הנושא ויישומו ומעודדת את הלומד לחשוב, לנקוט עמדה ולהביעה הבעה מושכלת ורציונלית. משימת נייר עמדה היא משימה זוגית.

עיתון תקופתי

עיתון תקופתי

משימת כתיבת עיתון היא משימה קבוצתית המביאה לידי ביטוי לא רק את הידע שרכשו התלמידים אלא גם מיומנויות הקשורות בעבודת צוות, בתקשורת בין-אישית ובפעילות העיתונאית. זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. לכל תלמידה ותלמיד תהיה אחריות אישית בכתיבת תוכני העיתון. התוצר הסופי יכול להיות עיתון מודפס או עיתון מקוון בדף אינטרנט בסגנון אתר חדשות.

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט, בעברית הֶסְכֵּת, הוא מעין תוכנית רדיו המופצת באינטרנט שאפשר להאזין לה בכל זמן ובכל מקום. יצירת פּוֹדְקַאסְטִים היא תהליך יצירתי בעל ערך רב ליוצר. זוהי למידה עתירת חשיבה המדגישה למידה פעילה ושאילת שאלות וחקר. במשימה זו יתבקשו התלמידים להכין בקבוצות פּוֹדְקַאסְט (הֶסְכֵּת). בשלב הראשון יחקרו את הנושא שבחרו מהיבטים מגוונים ומזוויות ראייה שונות. כמו כן יעמיקו את הלמידה וההבנה שלהם בנושא הנבחר. השלב השני ייעשה בקבוצות ובו יתכננו ויקליטו פּוֹדְקַאסְט.
העבודה הקבוצתית תאפשר ללומדים לתרגל מיומנויות תקשורת יעילות, עבודת צוות ופתרון בעיות.

מוקד התמיכה בנושאים טכניים:
בימים א׳-ה׳ בין השעה 18:00-07:30
ביום ו׳ בין השעות 14:30-08:00

טלפון: 6552*
שלוחה 9

אולי תתעניינו גם ב...

למידה מחוץ לכיתה
מוזיאונים כסביבות למידה חקר וגילוי הם אבן פינה בחיים התרבותיים של ישראל, הם מקור ידע וסביבות עשירות וייחודיות המתאימות ללמידה בדרך מעמיקה, מוחשית וחווייתית
קהילת המורים בפייסבוק
קהילת המורים להיסטוריה בפייסבוק
חינוך ערכי
מיפוי הערכים מתכנית הלימודים בהיסטוריה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.