דלג אל

הצהרת נגישות

אנרגיית קרינה (אור)

אנרגיית קרינה (אור)

האור נחוץ לנו כדי לראות. השמש היא מקור אור טבעי. כך גם לבה שמתפרצת מהר געש, ברק, ואש (מדורה). ישנם גם מקורות אור טבעיים מבעלי חיים מסוימים הפולטים אור מגופם דוגמת: גחליליות, דגים מסוימים ועוד. מנורות, פנסים ונרות - הם מקורות אור מלאכותיים, שהאדם מייצר.

 

איך האור מגיע לעינינו?

 

האור פוגע בעצמים (חפצים), מוחזר מהם וכך מגיע אל עינינו. כאשר הוא פוגע בחפץ הוא נע בכל הכיוונים ובקווים ישרים. האור מסוגל לנוע באוויר, במים וגם בריק (בחלל). אור הוא צורה של אנרגייה ולכן תכונות האנרגייה מתקיימות באור. האור הנראה לנו מהווה חלק קטן מספקטרום הגלים האלקטרומגנטיים.

 

האדם הראשון שפירק את האור למרכיביו היה סר אייזיק ניוטון (1643-1727). הוא העביר את האור הלבן דרך מנסרה בחדר חשוך וקיבל את צבעי הקשת.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
תהליך החקר-אור וצל
תהליך החקר-אור וצל
תחומי דעת: מדע וטכנולוגיה

נושא משנה: סוגי אנרגיה, המרות אנרגיה, מעברי אנרגיה וחוק שימור האנרגיה.
יחידת ההוראה עוסקת בהבניה של מיומנויות החקר המדעי באמצעות ביצוע תהליך חקר שלם. תהליך ההבניה מוצג באמצעות שלוש חלופות המציגות מדרג של ביצוע תהליך החקר החל מחקר סגור (מובנה) עד חקר פתוח ועצמאי שבו התלמידים מפעילים את כל מיומנויות החקר בכוחות עצמם. תהליך החקר מיושם בהקשר לנושא אור וצל.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

מתכות
המתכות השונות נבדלות זו מזו בתכונותיהן הפיזיקליות, הכימיות, ואף במחירן. השימוש שהאדם עושה במתכות השונות תלוי בשקלול של כל המשתנים הללו
טכנולוגיה בשירות האדם
מוצרים הם עצמים מעשה ידי אדם שנועדו לתת מענה לצרכים אנושיים. תכונות החומרים שמהם עשוי המוצר קובעות את שימושיו של המוצר ואת ייעודו הטכנולוגי
חשיבות המגוון בצמחים
האם ניתן לייצר רהיטים מפטריות? מהי חשיבות הצמחים לאדם? אילו פתרונות טכנולוגיים משפרים ומקדמים את יכולתו של האדם לגדל צמחים? כיצד מעבד ומפיק האדם חומרים מצמחים?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.