דלג אל

הצהרת נגישות

אירועים - יחידה 6

אירועים - יחידה 6

האירוע יכול להיות קלט שאנחנו מגדירים: לחיצה על מקש כלשהו במקלדת או לחיצה על דמות. האירוע יכול להיות גם התרחשות אחרת על הבמה כגון שינוי רקע.

הנחיה למורה:

היחידה כוללת מצגת, חומרי עזר וקובצי סקראץ' לפרויקטים לתלמידים. מורים רשאים לעשות שימוש ביחידה כולה או בחלקה. ללימוד היחידה נדרשים כמה שיעורים עיוניים ומעשיים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

פקודות אירועים

פקודות אירועים

ביחידה זו נשתמש בפקודות האירועים ונלמד להניע את הדמויות בעזרת המקשים.

תרגולים

תרגולים

תרגול 1: מבוך ארנב וגזר - שלב 1

ערכו את הקוד כך שכאשר השחקן ילחץ על מקש הרווח, הארנב יאמר: "אני רעב!"
והגזר יאמר: "בוא תתפוס אותי. פתרון

תרגול 2: מבוך ארנב וגזר החלפת רקע - שלב מתחילים

סדרו את הפקודות כך שכאשר הרקע במשחק יתחלף, הארנב יקפוץ מעלה ומטה.

מבוך ארנב וגזר החלפת רקע - שלב מתקדמים

ערכו את הקוד כך שכאשר הרקע במשחק יתחלף, הארנב יקפוץ מעלה ומטה. פתרון

תרגול 3: מבוך ארנב וגזר - שלב 2

הוסיפו פקודות אירועים, כך שלחיצה על החיצים למעלה ולמטה תניע את הארנב מעלה ומטה. פתרון

פתרון מבוך ארנב וגזר - שלב 3

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

חשיבה מחשובית – כיתה א
תוכנית חשיבה מחשובית ורובוטיקה חושפת את תלמידי כיתות א' ליסודות התכנות
יצירת משחק בסקראץ' – יחידה 10
סביבת סקראץ' מאפשרת ליצור משחקים מרתקים באמצעות פקודות מסרים, משתנים, החלפת רקעים והוספת אפקטים.
משתנים – יחידה 8
משתנה הוא מעין קופסה שבה אפשר לאחסן ערכים. בזמן הפעלת התסריט, ערכי המשתנה יכולים להשתנות בתגובה לאירועים שמתרחשים במהלך המשחק.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.