דלג אל

הצהרת נגישות

עבודת בית הספר עם הורי התלמידים בעידן הדיגיטאלי

חזרה
פתיח

המאה ה- 21 נחשבת למאה של מהפכת המידע והתקשורת הדיגיטאלית. הפרטת מקורות המידע באמצעות האינטרנט גורמת לביטול ההיררכיות בין מקורות המידע ומעלה שאלות חדשות על יחסי פרט – חברה בכל תחומי החיים ובכלל זה החינוך.
הפרטת מקורות המידע באמצעות האינטרנט מאפשרת:

  • נגישות וזמינות לאין ספור מקורות מידע עדכניים
  • תקשורת מהירה וקלה עם חברים ומומחים בכל קצות תבל
  • הנאה ממגוון אתרים ובהם מידע, תצוגות, משחקים וכד'
  • חיבור מהיר וישיר בין אנשים, מוסדות וחברות בכלל ומורים ותלמידים בפרט.

הנגישות של המידע ואמצעי התקשורת הם משאב רב עוצמה לצמיחה אישית, אך גם גורם אפשרי למצבי בלבול וסיכון, וביניהם חשיפה של ילדים לתקשורות פוגעניות ובריונות, פגיעה בצנעת הפרט ובזכויות יוצרים, מסרים שליליים והטרדה במסווה של אנונימיות.

האתגרים החדשים הניצבים בין הורים ומורים, ביחד ולחוד, מחייבים הרתמות משותפת ממוקדת בחינוך לצרכנות נבונה, מושכלת ואתית של מידע ותקשורת.

אולי תתעניינו גם ב...

כלים ישומיים
המדור "כלים" מרכז את הכלים השונים שפותחו במחלקה לסביבות למידה חדשניות העוסקים בלמידה מושכלת בסביבה מתוקשבת.
אודות היחידה לסביבות למידה
היחידה לסביבות למידה חדשניות מגבשת המלצות למערכת לגבי היעדים המצופים מן התלמיד ומפעילה מספר תכניות ניסוי ופיתוח במטרה לעמת בין תיאוריה למעשה, לבחון את השינוי...
המוזיאון כסביבה לימודית
המושג מוזיאונים אינו בהכרח "חדשני", אם כי הם מתחדשים באופן תדיר ורבים מהם מנצלים טכנולוגיות מתקדמות כך שסיור במוזיאון איננו רק טיול לאורך קירות שעליהם תלויים...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.